ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. セキュリティ心理学とトラスト(SPT)
  3. 2021
  4. 2021-SPT-042

ビデオ講義を対象とした協同学習における学習者の動作の分析 (第5報)

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/210975
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/210975
8c411e9e-df3c-4f1e-95b0-c276ef56da00
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SPT21042015.pdf IPSJ-SPT21042015.pdf (2.1 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
SPT:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-05-03
タイトル
タイトル ビデオ講義を対象とした協同学習における学習者の動作の分析 (第5報)
タイトル
言語 en
タイトル Analysis of behaviors by students in cooperative learning for video lectures (Fifth report)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
甲南大学知能情報学部
著者所属
福山大学工学部
著者所属
近畿大学生物理工学部
著者所属(英)
en
Faculty of Intelligence and Informatics, Konan University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Fukuyama University
著者所属(英)
en
School of Biology-Oriented Science and Technology, Kindai University
著者名 渡邊, 栄治

× 渡邊, 栄治

渡邊, 栄治

Search repository
尾関, 孝史

× 尾関, 孝史

尾関, 孝史

Search repository
小濱, 剛

× 小濱, 剛

小濱, 剛

Search repository
著者名(英) Eiji, Watanabe

× Eiji, Watanabe

en Eiji, Watanabe

Search repository
Takashi, Ozeki

× Takashi, Ozeki

en Takashi, Ozeki

Search repository
Takeshi, Kohama

× Takeshi, Kohama

en Takeshi, Kohama

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本報告では,ビデオ講義の受講後に実施する学習者による協同学習 (ビデオ講義内容に対する教え合い) を対象として,学習者の動作における相互作用をモデリングし,学習者間の影響の強さを定量化するための手法について検討する.まず,(i) 画像処理による学習者の動作 (顔や手の動き) の検出方法,(ii) メガネ型デバイスによる学習者の動作 (頭の動き) の検出方法について述べる.つぎに,発話のタイミングを考慮した学習者における相互作用を,階層型ニューラルネットワークに基づいてモデリングするために手法について述べる.最後に,ある事例に対する分析結果について述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this report, we propose a model for evaluating the interaction between behaviors of students and quantify the strength of the influence between the students for the collaborative learning (teaching for the contents of the video lecture) by the students after taking the video lecture. First, we introduce (i) the method of detecting the behaviors (face and hand movement) of students by using image processing, and (ii) the method of detecting the behaviors (head movement) of students by the glasses-type device. Next, we propose a method for modeling the interaction in the behaviors of students considering the timing of utterance based on the multi-layered neural network. Finally, we discuss the analysis results for a certain case.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12628305
書誌情報 研究報告セキュリティ心理学とトラスト(SPT)

巻 2021-SPT-42, 号 15, p. 1-6, 発行日 2021-05-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8671
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 17:57:28.647483
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3