@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00210607, author = {近藤, 明宏 and 松本, 貴士 and Akihiro, Kondo and Takashi, Matsumoto}, issue = {11}, month = {Mar}, note = {自動運転車両を利用するサービスの普及が見込まれている.自動運転車両を用いたサービスでは,運行管理・走行経路指示などを行う管制システムとの連携が必要である.自動運転車両は,予め設計された運行設計領域(Operational Design Domain: ODD)外では走行ができないという制約がある.管制システムでは,管理対象の個別車両の ODD に基づき走行経路指示を行う必要があるが,管理車両数や車両種類の増加に伴い,走行可能な道路を算出する処理負荷が増え,応答遅延への影響が大きくなるという課題がある.本研究では,このような課題に対応するため,車両ごとの走行可能道路算出を並列処理する管制センタアーキテクチャを提案する., Services which use autonomous vehicle are expected to be widespread. To realize the services, autonomous vehicles need to connect to vehicle control center which manages vehicles and instructs routes. Autonomous vehicles are limited to operate within Operational Design Domain (ODD). The vehicle control center needs to instruct routes to vehicles based on individual vehicle's ODD, but there is a problem that processing time become longer because of increasing control vehicles the center need to handle. In this research, to solve this problem, we propose the architecture which parallelly processes each vehicle's passable area.}, title = {複数車種の運行設計領域を管理する管制センタアーキテクチャの検討}, year = {2021} }