@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00209938,
 author = {田中, 裕太 and 佐野, 睦夫 and 大井, 翔 and Yuta, Tanaka and Mutsuo, Sano and Shou, Ooi},
 issue = {23},
 month = {Mar},
 note = {近年,交友関係の構築や情報伝達などの様々な手段の一つとして SNS(ソーシャル・ネットワーキング・サービス)の利用が行われている.Twitter では,ユーザが日常生活で感じたことについてユーザそれぞれの見解を投稿している.そのため,口コミやレビューといった大衆の意見を得ることで製品やサービスの改善に役立てるための手段として利用されている.また,製品やサービスだけではなく,企業や行政が推進する何らかの取り組みに試みる際の関心の把握にも利用されている.本研究では,感情分析を用いることで Twitter のテキストから製品やサービス,取り組みに対する関心の変化の推定を行う.また,その関心の変化の手がかりとなる表現を抽出することでその要因の推定を行う., In recent years, social networking services (SNS) have been used as one of various means of building friendships and communicating information. On Twitter, users post their own opinions about what they feel in their daily lives. For this reason, it is used as a means of improving products and services by gaining public feedback, such as word of mouth and reviews. It is also used not only for products and services, but also to understand interact when trying some kind of initiative promoted by companies and governments. In this study, we estimate changes in interact for products, services, and initiatives from Twitter text, and we estimate the factors by extracting expressions that provide clues to changes in interact.},
 title = {SNSにおける感情分析を用いた関心の変化と要因推定},
 year = {2021}
}