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  1. 研究報告
  2. ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
  3. 2021
  4. 2021-HCI-192

SNSにおける感情分析を用いた関心の変化と要因推定

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/209938
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/209938
7d1a420c-8063-4a20-8e6f-a3b6c1b828c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-HCI21192023.pdf IPSJ-HCI21192023.pdf (769.8 kB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-03-08
タイトル
タイトル SNSにおける感情分析を用いた関心の変化と要因推定
タイトル
言語 en
タイトル Estimating changes of interest and their factors using sentiment analysis on SNS
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 表現
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
大阪工業大学
著者所属
大阪工業大学
著者所属
立命館大学
著者所属(英)
en
Osaka Institute of Technology
著者所属(英)
en
Osaka Institute of Technology
著者所属(英)
en
Ritsumeikan University
著者名 田中, 裕太

× 田中, 裕太

田中, 裕太

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佐野, 睦夫

× 佐野, 睦夫

佐野, 睦夫

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大井, 翔

× 大井, 翔

大井, 翔

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著者名(英) Yuta, Tanaka

× Yuta, Tanaka

en Yuta, Tanaka

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Mutsuo, Sano

× Mutsuo, Sano

en Mutsuo, Sano

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Shou, Ooi

× Shou, Ooi

en Shou, Ooi

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,交友関係の構築や情報伝達などの様々な手段の一つとして SNS(ソーシャル・ネットワーキング・サービス)の利用が行われている.Twitter では,ユーザが日常生活で感じたことについてユーザそれぞれの見解を投稿している.そのため,口コミやレビューといった大衆の意見を得ることで製品やサービスの改善に役立てるための手段として利用されている.また,製品やサービスだけではなく,企業や行政が推進する何らかの取り組みに試みる際の関心の把握にも利用されている.本研究では,感情分析を用いることで Twitter のテキストから製品やサービス,取り組みに対する関心の変化の推定を行う.また,その関心の変化の手がかりとなる表現を抽出することでその要因の推定を行う.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, social networking services (SNS) have been used as one of various means of building friendships and communicating information. On Twitter, users post their own opinions about what they feel in their daily lives. For this reason, it is used as a means of improving products and services by gaining public feedback, such as word of mouth and reviews. It is also used not only for products and services, but also to understand interact when trying some kind of initiative promoted by companies and governments. In this study, we estimate changes in interact for products, services, and initiatives from Twitter text, and we estimate the factors by extracting expressions that provide clues to changes in interact.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1221543X
書誌情報 研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)

巻 2021-HCI-192, 号 23, p. 1-6, 発行日 2021-03-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8760
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 18:20:14.073553
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