@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00209875,
 author = {新目, 真紀 and 合田, 美子 and 半田, 純子 and 戸田, 真志 and 松葉, 龍一 and 周, 慧萍 and 伊藤, 誠 and 北﨑, 智之 and Maki, Arame and Yoshiko, Goda and Junko, Handa and Masashi, Toda and Ryuichi, Matsuba and Huiping, Zhou and Makoto, Itoh and Satoshi, Kitazaki},
 issue = {2},
 month = {Mar},
 note = {運転自動化レベル 3 及び 4 相当の自動運転車に関し,運転者や歩行者等が習得すべき知識とその効果的な教育方法に関する研究は喫緊の課題である.自動運転に関する安全教育では運転技能以外にも危険予測力やドライバの役割に関する学習が必要となる.自動運転車とどう関わるかについての知識を習得する際には,個人差があると考えられる. 本研究では,ナラティブ手法を用いた安全運転教育コンテンツを試作し,様々な対象者の学習データから教材の有効性を検証した.検証に際して,個人属性としてレジリエンスと学習スタイル等の個人属性に焦点を当て傾向スコアマッチングを行った., It is important to consider to teach how to use the new technology safely. Especially, if the users do not learn well, the users will encounter a big trouble. In addition to driving skills, safety education on autonomous driving requires learning about risk prediction and the role of drivers. It is considered that there are individual differences in acquiring knowledge about how to relate to autonomous vehicles. In this study, safe driving education content using the narrative method was developed and verified by propensity score matching. In the verification, resilience and learning style were focused on as individual attributes.},
 title = {自動運転レベル3に関するナラティブ手法を活用した動画教材の効果検証},
 year = {2021}
}