Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2021-03-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
自動運転レベル3に関するナラティブ手法を活用した動画教材の効果検証 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Verification of the Effectiveness of Learning Materials using Narrative for Automated Driving Level 3 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
職業能力開発総合大学校/熊本大学 |
著者所属 |
|
|
|
熊本大学 |
著者所属 |
|
|
|
職業能力開発総合大学校/熊本大学 |
著者所属 |
|
|
|
熊本大学 |
著者所属 |
|
|
|
熊本大学 |
著者所属 |
|
|
|
筑波大学 |
著者所属 |
|
|
|
筑波大学 |
著者所属 |
|
|
|
産業技術総合研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Polytechnic University / Kumamoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kumamoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Polytechnic University / Kumamoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kumamoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kumamoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Tsukuba |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Tsukuba |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Advanced Industrial Science and Technology |
著者名 |
新目, 真紀
合田, 美子
半田, 純子
戸田, 真志
松葉, 龍一
周, 慧萍
伊藤, 誠
北﨑, 智之
|
著者名(英) |
Maki, Arame
Yoshiko, Goda
Junko, Handa
Masashi, Toda
Ryuichi, Matsuba
Huiping, Zhou
Makoto, Itoh
Satoshi, Kitazaki
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
運転自動化レベル 3 及び 4 相当の自動運転車に関し,運転者や歩行者等が習得すべき知識とその効果的な教育方法に関する研究は喫緊の課題である.自動運転に関する安全教育では運転技能以外にも危険予測力やドライバの役割に関する学習が必要となる.自動運転車とどう関わるかについての知識を習得する際には,個人差があると考えられる. 本研究では,ナラティブ手法を用いた安全運転教育コンテンツを試作し,様々な対象者の学習データから教材の有効性を検証した.検証に際して,個人属性としてレジリエンスと学習スタイル等の個人属性に焦点を当て傾向スコアマッチングを行った. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
It is important to consider to teach how to use the new technology safely. Especially, if the users do not learn well, the users will encounter a big trouble. In addition to driving skills, safety education on autonomous driving requires learning about risk prediction and the role of drivers. It is considered that there are individual differences in acquiring knowledge about how to relate to autonomous vehicles. In this study, safe driving education content using the narrative method was developed and verified by propensity score matching. In the verification, resilience and learning style were focused on as individual attributes. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11253943 |
書誌情報 |
研究報告情報システムと社会環境(IS)
巻 2021-IS-155,
号 2,
p. 1-8,
発行日 2021-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8809 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |