ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
  3. 2021
  4. 2021-CG-181

Micro-specular-highlight real-time rendering

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/209386
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/209386
8f45e0e2-0ce0-4a97-930c-9f49329b4df1
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CG21181010.pdf IPSJ-CG21181010.pdf (5.9 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-02-09
タイトル
タイトル Micro-specular-highlight real-time rendering
タイトル
言語 en
タイトル Micro-specular-highlight real-time rendering
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般セッション2
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
Hokkaido University
著者所属
University of California, Davis
著者所属
Wakayama University
著者所属
Hokkaido University
著者所属(英)
en
Hokkaido University
著者所属(英)
en
University of California, Davis
著者所属(英)
en
Wakayama University
著者所属(英)
en
Hokkaido University
著者名 Namo, Podee

× Namo, Podee

Namo, Podee

Search repository
Nelson, Max

× Nelson, Max

Nelson, Max

Search repository
Kei, Iwasaki

× Kei, Iwasaki

Kei, Iwasaki

Search repository
Yoshinori, Dobashi

× Yoshinori, Dobashi

Yoshinori, Dobashi

Search repository
著者名(英) Namo, Podee

× Namo, Podee

en Namo, Podee

Search repository
Nelson, Max

× Nelson, Max

en Nelson, Max

Search repository
Kei, Iwasaki

× Kei, Iwasaki

en Kei, Iwasaki

Search repository
Yoshinori, Dobashi

× Yoshinori, Dobashi

en Yoshinori, Dobashi

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Specular highlights are a critical factor for rendering high-quality and realistic images. However, consistent rendering of specular highlight smaller than a pixel size is a challenging problem. The problem usually arises when the lighting is evaluated at only the center of a pixel. An intense highlight can occur in a small area that is not at the center of its pixel. We propose a method that renders in real-time a sub-pixel specular-highlight. Our approach finds a reflection vector for each pixel that creates the brightest highlight by interpolating between four reflection vectors at the pixel corners. Then we compute the lighting with the reflection vector and multiply the result by an appropriate weight to account for the fraction of the pixel area that reflects the light source.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Specular highlights are a critical factor for rendering high-quality and realistic images. However, consistent rendering of specular highlight smaller than a pixel size is a challenging problem. The problem usually arises when the lighting is evaluated at only the center of a pixel. An intense highlight can occur in a small area that is not at the center of its pixel. We propose a method that renders in real-time a sub-pixel specular-highlight. Our approach finds a reflection vector for each pixel that creates the brightest highlight by interpolating between four reflection vectors at the pixel corners. Then we compute the lighting with the reflection vector and multiply the result by an appropriate weight to account for the fraction of the pixel area that reflects the light source.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10100541
書誌情報 研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)

巻 2021-CG-181, 号 10, p. 1-4, 発行日 2021-02-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8949
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 18:31:25.129983
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3