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  1. 研究報告
  2. コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
  3. 2021
  4. 2021-CVIM-224

話し方のトレーニングが可能な接客訓練 VR システム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/209054
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/209054
4c10711e-b79b-4631-9733-040ebe722b09
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CVIM21224009.pdf IPSJ-CVIM21224009.pdf (2.7 MB)
Copyright (c) 2021 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-01-14
タイトル
タイトル 話し方のトレーニングが可能な接客訓練 VR システム
タイトル
言語 en
タイトル Customer service training VR system that can train how to speak
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 セッション3
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
筑波大学情報学群
著者所属
筑波大学大学院システム情報工学研究群
著者所属
筑波大学システム情報系
著者所属
筑波大学システム情報系
著者所属
筑波大学システム情報系
著者所属
筑波大学システム情報系
著者所属
筑波大学システム情報系
著者所属(英)
en
School of Information Enginnering, University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Graduate School of Systems and Information Engineering,University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Information and Systems,University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Information and Systems,University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Information and Systems,University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Information and Systems,University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Information and Systems,University of Tsukuba
著者名 西尾, 瞳希

× 西尾, 瞳希

西尾, 瞳希

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飯田, 宗一郎

× 飯田, 宗一郎

飯田, 宗一郎

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佐野, 祐太

× 佐野, 祐太

佐野, 祐太

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Leow, Chee Siang

× Leow, Chee Siang

Leow, Chee Siang

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西崎, 博光

× 西崎, 博光

西崎, 博光

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宇津呂, 武仁

× 宇津呂, 武仁

宇津呂, 武仁

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星野, 准一

× 星野, 准一

星野, 准一

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著者名(英) Toki, Nishio

× Toki, Nishio

en Toki, Nishio

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Soichiro, Iida

× Soichiro, Iida

en Soichiro, Iida

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Yuta, Sano

× Yuta, Sano

en Yuta, Sano

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Leow, Chee Siang

× Leow, Chee Siang

en Leow, Chee Siang

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Hiromitsu, Nishizaki

× Hiromitsu, Nishizaki

en Hiromitsu, Nishizaki

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Takehito, Utsuro

× Takehito, Utsuro

en Takehito, Utsuro

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Junichi, Hoshino

× Junichi, Hoshino

en Junichi, Hoshino

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 発話においてその言葉自体に意味がなく会話の中の隙間や合間を埋めるために使われる言葉のことをフィラーと呼ぶ.接客においてはこのフィラーや話し方の流暢さなども印象に影響すると考えられる.本稿では接客訓練場面でのフィラーを検出して訓練者にフィードバックすることで,訓練者の話し方を訓練するシステムを実現した.ユーザースタディによりシステムの効果を検証するとともに,システム体験により顧客に与える信頼感や親しみなどの印象が向上するかを確認する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A filler is a word that has no meaning in itself and is used to fill gaps in conversation. In customer service, this filler and fluency in speaking style are also considered to affect the impression. In this paper, we propose a system to train the trainer's way of speaking by detecting the filler in the customer service training scene. We conduct user studies and confirm whether the system experience will improve the impression of trust and familiarity given to customers.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11131797
書誌情報 研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)

巻 2021-CVIM-224, 号 9, p. 1-4, 発行日 2021-01-14
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8701
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 18:38:27.605154
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