ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.62
  3. No.1

深層学習による時間減衰を考慮したインフィード広告のCTR予測

https://doi.org/10.20729/00208897
https://doi.org/10.20729/00208897
fbfe96ff-9fb1-4e27-acfb-e18fc73bbc04
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6201036.pdf IPSJ-JNL6201036.pdf (936.8 kB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2021-01-15
タイトル
タイトル 深層学習による時間減衰を考慮したインフィード広告のCTR予測
タイトル
言語 en
タイトル Deep Time-decaying CTR Prediction of In-feed Advertising
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:5G時代の社会を創るモバイル・高度交通システム] 深層学習,マルチモーダル学習,インターネット広告,クリック率予測
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20729/00208897
ID登録タイプ JaLC
著者所属
株式会社NTTドコモ/大阪大学
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
大阪大学
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC. / Osaka University
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC.
著者所属(英)
en
Osaka University
著者名 出水, 宰

× 出水, 宰

出水, 宰

Search repository
深澤, 佑介

× 深澤, 佑介

深澤, 佑介

Search repository
森田, 浩

× 森田, 浩

森田, 浩

Search repository
著者名(英) Tsukasa, Demizu

× Tsukasa, Demizu

en Tsukasa, Demizu

Search repository
Yusuke, Fukazawa

× Yusuke, Fukazawa

en Yusuke, Fukazawa

Search repository
Hiroshi, Morita

× Hiroshi, Morita

en Hiroshi, Morita

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 インフィード広告は,ユーザへの視認性が高いため,クリック率(CTR)がより高い広告クリエイティブを表示することが重要になる.しかし,インフィード広告はその高頻度な表示のために,配信以後のCTRの時間的な減衰が速いという特徴がある.そこで本研究では,この時間減衰を考慮したうえでのCTR予測手法を提案する.まず,広告クリエイティブの画像情報やテキスト情報,配信設定情報といったマルチモーダルな特徴量からCTRをロバストに予測するモデルを構築する.次に,CTRの時系列変化を抽象的に表現可能なRNNモデルを構築する.アドネットワーク上の配信データを用いたオフラインでの多期間のCTR予測検証を行い,提案手法の有効性を示す.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In-feed advertisement are characterized by high visibility to users, so it is important to display creatives with higher click-through rate (CTR). However, since in-feed advertisements are displayed to users frequently, the CTR has a rapid time-decay after the advertisement is delivered. In this study, we propose a CTR prediction method considering its time-decay for in-feed advertisements. First, we introduce a model can robustly predict CTR from multi-modal features such as image information, text information and audience setting information of advertising creatives. Next, we construct an RNN model considering the time series change of CTR. The effectiveness of our proposed model is demonstrated by offline verification of multi-period CTR prediction task using historical and contextual data on an ad network in Japan.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 62, 号 1, p. 292-301, 発行日 2021-01-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:04:05.920446
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3