Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2020-10-19 |
タイトル |
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タイトル |
プライバシーポリシーを読むユーザへの支援に関する一考察–支援ツール構築とその効果検証– |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A Study of Supporting Users to Read Privacy Policies-Construction of a Tool to Support User Reading of Privacy Policies, with Assessment of User Impact- |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
UWS,プライバシーポリシー,パーソナルデータ,同意取得,ユーザ評価 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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国立研究開発法人情報通信研究機構 |
著者所属 |
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信州大学/国立研究開発法人情報通信研究機構 |
著者所属 |
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愛知学院大学/国立研究開発法人情報通信研究機構 |
著者所属 |
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国立研究開発法人情報通信研究機構 |
著者所属(英) |
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en |
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National Institute of Information and Communications Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Shinshu University/National Institute of Information and Communications Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Aichi Gakuin University/National Institute of Information and Communications Technology |
著者所属(英) |
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en |
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National Institute of Information and Communications Technology |
著者名 |
金森, 祥子
佐藤, 広英
太幡, 直也
野島, 良
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著者名(英) |
Sachiko, Kanamori
Hirotsune, Sato
Naoya, Tabata
Ryo, Nojima
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
サービス提供者がプライバシーポリシーを提示し, 事前にユーザの同意取得をするという仕組みは, 普及しているといわれている. 本来であれば, ユーザ保護のための仕組みであるが, ユーザがプライバシーポリシーを読まずに同意する, ユーザがサービスを利用するために強制的に同意させられるなど, 事前にユーザから同意取得することが形骸化していると指摘されている. その理由として, 法律やガイドライン遵守を優先して考えるサービス提供者側が提供するプライバシーポリシーと, 自分のデータがどのように取り扱われるか明確にわかりやすい, ユーザが期待するプライバシーポリシーの間にはギャップが存在することが挙げられている. われわれは, このギャップを解消するためにユーザを支援することを目指している. 本稿では, ユーザがプライバシーポリシーを読む際の支援ツールを構築し, Web上に掲載されているプライバシーポリシーをユーザが支援ツールを利用して読んだときに, どの程度効果があるかを測定した結果を報告する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The framework wherein service providers notice their privacy policies and then obtaining user consent in advance has become mandatory. Although this was first developed to protect user privacy, obtaining consent from users in advance has become a mere formality. Users often agree without reading the privacy policy, are forced to agree to use necessary services, and are simply accustomed to pass through such barriers through click training. The reason for this is the gap between the privacy policy created by the service providers, prioritizing the observation of laws and guidelines, and the privacy policy expected by the users, which would allow them to easily understand how their own data will be handled. We provide a solution that supports users to help bridge the gap. This paper constructed a tool to support users in reading privacy policies and measured the effectiveness of the support tool. |
書誌情報 |
コンピュータセキュリティシンポジウム2020論文集
p. 697-703,
発行日 2020-10-19
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |