ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.61
  3. No.11

GameControllerizer:既存ディジタルゲームへの入力をプログラミングするためのミドルウェア

https://doi.org/10.20729/00207632
https://doi.org/10.20729/00207632
7a01eef2-a0fb-4a9e-9d0c-b3a93ce969d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6111003.pdf IPSJ-JNL6111003.pdf (3.8 MB)
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2020-11-15
タイトル
タイトル GameControllerizer:既存ディジタルゲームへの入力をプログラミングするためのミドルウェア
タイトル
言語 en
タイトル GameControllerizer: Middleware for Programming Input to Existing Digital Game
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:エンタテインメントコンピューティング] ゲーミフィケーション,Toolification of Games,入力エミュレーション,IoT,Maker Movement
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20729/00207632
ID登録タイプ JaLC
著者所属
津田塾大学
著者所属
有限会社来栖川電算
著者所属(英)
en
Tsuda University
著者所属(英)
en
Kurusugawa Computer Inc.
著者名 栗原, 一貴

× 栗原, 一貴

栗原, 一貴

Search repository
土井, 伸洋

× 土井, 伸洋

土井, 伸洋

Search repository
著者名(英) Kazutaka, Kurihara

× Kazutaka, Kurihara

en Kazutaka, Kurihara

Search repository
Nobuhiro, Doi

× Nobuhiro, Doi

en Nobuhiro, Doi

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では,多様な機器および情報源からの信号を統合して,最終的にゲームコントローラ操作へと変換することで既存ディジタルゲームを操作するためのミドルウェア,GameControllerizerを提案する.これにより,新たなエンタテインメントの創出やゲーミフィケーションの構成のための試行錯誤を容易に行うことが可能となる.GameControllerizerは,エンドユーザプログラマが多様な機器および情報源と通信しながら抽象的なゲーム制御情報を生成する手順を記述できるビジュアルプログラミング部と,専用ハードウェアにより抽象的なゲーム制御情報を実機ゲーム機向けの入力信号へと変換するゲーム入力エミュレーション部からなる.複数のプログラミング環境を準備し,多様なユースケースを提示するとともに,提案システムの公開と販売,ハッカソンやハンズオンイベントの開催,開発者コミュニティを通じた普及活動により,多様なユーザに「作ってみたくなる」心の動きをもたらしたことを分析し,報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study proposes middleware, GameControllerizer, that enables the use of diverse devices and sources of information and converts them into game control operations to augment existing digital games. The system facilitates easy trial-and-error development of new forms of entertainment and the configuration of gamification. GameControllerizer consists of a visual programming element to allow users to program easily to convert diverse formats of information into inputs to games and a game input emulation element whereby hardware-based emulation generates inputs for gaming devices. We provided users with optional multiple programming environments and demonstrated a variety of use cases. We also conducted a series of community outreach activities such as selling our proposed hardware devices, managing hackathon/hands-on events and an online developer's community. Finally, we analyzed how these strategies resulted in motivating diverse users' minds toward being creative.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 61, 号 11, p. 1680-1696, 発行日 2020-11-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 18:55:33.178881
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3