@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00206389, author = {藤澤, 修平 and 林, 敏浩 and 後藤田, 中 and 高田, 能 and 羽鳥, 祐貴 and 芝谷, 康平 and Shuhei, Fujisawa and Toshihiro, Hayashi and Naka, Gotoda and No, Takata and Yuki, Hatori and Kohei, Shibatani}, issue = {2}, month = {Aug}, note = {香川大学では,数理・データサイエンス教育の全学的な運用に向けて,現行の情報リテラシー(全学必修 2 単位)の再編,ならびに数理・データサイエンス教育の新たな科目提供という 2 つの方策を実施する.本稿では,前者である情報リテラシーの再編を中心に,本学における全学共通教育の数理・データサイエンス教育の取り組みについて報告する., Kagawa University implements two plans for university-wide operation of mathematical and data science education: reorganization of the current information literacy (required for all courses,2 credits) and provide new courses in mathematical and data science education. In this paper, we report on the approach to mathematical and data science education in university-wide education at our university, with a focus on the restructuring of information literacy.}, title = {数理・データサイエンス教育の全学的な運用に向けた取り組み紹介}, year = {2020} }