@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00204616, author = {本木, 悠介 and 中山, 誠 and 近藤, 俊輔 and 石川, えり and 神野, さくら and 中澤, 仁 and Yusuke, Motoki and Makoto, Nakayama and Shunsuke, Kondo and Eri, Ishikawa and Sakura, Jinno and Jin, Nakazawa}, issue = {3}, month = {May}, note = {看板やデジタルサイネージなど,公共空間に設置される看板広告の内容を理解するためには看板広告内に含まれる物体情報や文字情報を基にする必要がある.しかし,看板広告を含む一般的な街中の風景を映した画像には,広告部以外の文字や物体の情報が多く含まれており,これらの情報は広告内からの情報を抽出するにおいて必要のない情報となる.本研究は,画像内から看板広告のみを対象として物体検出する.その際により優れた物体検出モデルを作成するために状況ごとや媒体ごとに物体検出に適した看板広告を調査することを目的とする., In order to understand the contents of billboard advertisements installed in a public space such as a signboard or digital signage, it is necessary to base on object and text information included in billboard advertisements. However, images of general street scenes including billboard advertisements, contain a lot of information on characters and objects other than the advertisement section, and such information isn't necessary for extracting information from billboard advertisements. In this study, the object detection is performed only from the signboard advertisement in the image. At that time, in order to create a better object detection model, we aim to investigate billboard advertisements appropriate for object detection in each situation and medium.}, title = {画像認識を用いた看板広告の検出に適した状況および媒体の調査}, year = {2020} }