@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00204242,
 author = {千葉, 麻由 and 橋本, 直 and Mayu, Chiba and Sunao, Hashimoto},
 issue = {13},
 month = {Mar},
 note = {分身という表現はこれまで多くのフィクションの中に登場し,特にゲーム作品においては敵を欺いたり攻撃範囲を広げたりするためのギミックとして用いられている.本研究では,VR における分身の操作を想定し,本体の動作と分身の動作を両立可能な操作手法を提案する.提案手法では,分身を VR 空間中にある基準点に対して本体と常に対称な位置に表示する.本体と分身が互いに逆方向に移動することで,ユーザの行動範囲を拡大できる.本稿では,提案手法の検証のために風船割りゲームを実装し,評価を行った結果について報告する., The expression “Double” appear in many fiction, particularly in the game it is ueed as a gimmick to deceive the enemy and increase the attack range. In this study when we assume how to manipulate double in VR space we propose how to manipulate your movement and double's movement compatibly. In proposed method your body and double are point symmetrically about the reference point related with each other. By moving you and double in opposite directions the range of user actions can be ezpanded. In this article we implement balloon splitting game for verification of the proposed method and report the evaluation results.},
 title = {VR空間における分身操作のための点対称な移動手法の提案},
 year = {2020}
}