Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2020-02-24 |
タイトル |
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タイトル |
眼球運動の向上を目指した視線追跡を用いたVRアプリケーションの開発 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development of VR Application Using Eye Tracking for improvement of Eye Movement |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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大阪府立大学現代システム科学域 |
著者所属 |
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大阪府立大学大学院人間社会システム科学研究科 |
著者所属 |
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株式会社かなえるリンク |
著者所属 |
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株式会社かなえるリンク |
著者所属 |
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株式会社かなえるリンク |
著者所属 |
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株式会社かなえるリンク |
著者所属 |
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大阪府立大学大学院総合リハビリテーシヨン学研究科 |
著者所属 |
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大阪府立大学大学院総合リハビリテーシヨン学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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College of Sustainable System Sciences , Osaka Prefecture University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Humanities and Sustainable System Sciences, Osaka Prefecture University |
著者所属(英) |
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en |
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KANERU LINK Co.,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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KANERU LINK Co.,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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KANERU LINK Co.,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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KANERU LINK Co.,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Comprehensive Rehabilitation, Osaka Prefecture University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Comprehensive Rehabilitation, Osaka Prefecture University |
著者名 |
小野, 明大
菅野, 正嗣
谷, 隆博
関本, 充史
桑原, 英生
竹島, 隆太
高畑, 進一
中岡, 和代
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著者名(英) |
Akihiro, Ono
Masashi, Sugano
Takahiro, Tani
Mitsushi, Sekimoto
Yoshiki, Kuwahara
Ryuta, Takeshima
Shinichi, Takabatake
Kazuyo, Nakaoka
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
視覚機能とは,視力だけではなく,ものを見るために必要なすべての機能のことである.その基盤である見たいものにピントを合わせる眼球運動に関して,それを定量的に評価する様々な手法が提案されてきたが,正確にそれを測定することは困難であった.そこで本研究では,視線追跡機能を備えた VR ヘッドセットである FOVE に着目し,眼球運動を定量的に評価するためのアプリケーションを開発した.健常者を対象にして開発したアプリケーションによる測定を行った結果,視力やキャリブレーションの仕方など改善の余地があることが分かった.また被験者に対して本アプリケーションに関するアンケートを実施した結果,眼球運動の評価に VR と視線追跡の組み合わせは有効であることが示された. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The visual function is not only the visual acuity but also all functions necessary to see things. Various methods have been proposed for quantitatively evaluating eye movements, which are the basis for focusing on what is desired to be seen, but it has been not very easy to measure them accurately. In this research, we concentrate on FOVE, a VR headset with eyetracking function, and developed an application for quantitatively evaluating eye movements. As a result of measurement using an app designed for healthy subjects, we found that there is room for improvement, such as eyesight and calibration methods. Also, we conducted a questionnaire about this application for the subjects and showed that the combination of VR and eyetracking was useful in evaluating eye movements. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11838947 |
書誌情報 |
研究報告ユビキタスコンピューティングシステム(UBI)
巻 2020-UBI-65,
号 18,
p. 1-5,
発行日 2020-02-24
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8698 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |