Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2020-03-02 |
タイトル |
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タイトル |
車両走行車線区間に基づくダイナミックマップシステムのエッジサーバ割当方式 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Edge Server Arrangement Method of Dynamic Map System Based on Lane Section |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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同志社大学理工学部 |
著者所属 |
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富士通株式会社 |
著者所属 |
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名古屋大学未来社会想像機構 |
著者所属 |
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名古屋大学未来社会想像機構 |
著者所属 |
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同志社大学モビリティ研究センター |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Science and Engineering, Doshisha University |
著者所属(英) |
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en |
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Fujitsu Limited |
著者所属(英) |
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en |
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Institutes of Innovation for Future Sciety, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Institutes of Innovation for Future Sciety, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Mobility Research Center, Doshisha University |
著者名 |
細野, 航平
槇, 晶彦
渡辺, 陽介
高田, 広章
佐藤, 健哉
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著者名(英) |
Kohei, Hosono
Akihiko, Maki
Yosuke, Watanabe
Hiroaki, Takada
Kenya, Sato
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,自動運転車両に搭載されたセンサ情報を無線通信経由で共有し安全性と効率を目指した協調型自動運転の研究が始まっている.さらに,共有したセンサ情報を管理してアプリケーションを実行するための情報通信プラットフォームであるダイナミックマップシステムが検討されている.しかし,インターネット上のクラウドで動作するダイナミックマップシステムでは,センサ情報を送受信する車両台数が増加した場合,スケーラビリティに関しての懸念がある.そこで,クラウドで管理している情報を地理的に分散配置したエッジサーバにおいて管理することで,アプリケーションを効率的に実行可能になると考えられる.本稿では,車両が走行する道路上のエリアを「車両走行車線区間」として分割し,それに基づいた ID を用いてエッジサーバを割り当てるダイナミックマップシステムを実装し,管理する車両の台数に応じた通信遅延のスケーラビリティを評価することで,エッジサーバ割当方式の有効性を検証した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, connected autonomous vehicles have been significantly studied. Connected vehicles use a variety of sensors, capable of sensing their environment. The dynamic map is a common integration platform, thus, incorporates the real-time traffic information into high accuracy 3D map. Due to this unique mechanism, a dynamic map attracts remarkable attention to some applications. However, the increase in traffic volume using a dynamic map platform, in case of overload in the client requests and responding by a single cloud, triggered to increase in the communication time and mislaid the data packets. Therefore, there is a need for a sustainable communication network. as a solution to this problem, in this study, we proposed the multiple interconnected distributed edge, geographically. By assigning the “Lane Section ID” with respect to control theflow of client request to each edge, which primarily act as a sub cloud, it will enhance the communication time and secure data packets. Moreover, enforce the implementation of a dynamic map platform. We have evaluated the communication time for each edge and missing data packet rate. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11515904 |
書誌情報 |
研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)
巻 2020-ITS-80,
号 9,
p. 1-8,
発行日 2020-03-02
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8965 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |