ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2020
  4. 2020-CE-153

器械運動における身体軌跡の可視化の検討

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/203020
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/203020
8a13b56a-c5cb-4f3f-9d0a-fbfac6b7c66b
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE20153003.pdf IPSJ-CE20153003.pdf (1.7 MB)
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2020-02-08
タイトル
タイトル 器械運動における身体軌跡の可視化の検討
タイトル
言語 en
タイトル Study on Visualization of Behavior Trajectory during Physical Education
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生セッション(1)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
立命館大学情報理工学部
著者所属
立命館大学情報理工学部
著者所属
奈良県王寺町立王寺小学校
著者所属
立命館大学情報理工学部
著者所属(英)
en
Faculty of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者所属(英)
en
Faculty of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者所属(英)
en
Oji Elementary School
著者所属(英)
en
Faculty of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者名 櫻井, 大暉

× 櫻井, 大暉

櫻井, 大暉

Search repository
大井, 翔

× 大井, 翔

大井, 翔

Search repository
後藤, 壮史

× 後藤, 壮史

後藤, 壮史

Search repository
野間, 春生

× 野間, 春生

野間, 春生

Search repository
著者名(英) Daiki, Sakurai

× Daiki, Sakurai

en Daiki, Sakurai

Search repository
Sho, Ooi

× Sho, Ooi

en Sho, Ooi

Search repository
Takeshi, Goto

× Takeshi, Goto

en Takeshi, Goto

Search repository
Haruo, Nomai

× Haruo, Nomai

en Haruo, Nomai

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,跳び箱,マット運動などの器械運動における人の動作軌跡の可視化を行う.体育授業において,学習者が自身の動きを客観的に把握することは難しく,その課題に気づけないという場面も少なくはない.また,指導者側も細かな行動を観察することが必要になるが,瞬時に終わる動きのため原因を見つけることは難しい.そこで,体育授業における運動時の骨格座標を Open Pose を用いて可視化し,熟練者と生徒・児童と比較することで,どこに原因があるのかを分析する.その結果を,先生(指導者)や生徒にフィードバックして,自身の問題を意識づけさせることで,技術の向上を支援する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aims that we visualize a trajectory of behavior during physical education, such as mat exercises and vaulting boxes. In physical education, students cannot understand objectively his/her behavior, so they have difficulty understanding the right behaviors. Besides, teachers observe students during an exercise; however, their behavior is fast, so it is also difficult to find the cause of problems and to evaluate behavior quantitatively. Therefore, we visualize the skeletal information with Open Pose during exercise in school physical education, quantitatively analyze the reason why students cannot exercise well. The results are fed back to teachers and students to raise awareness of behavior problems and support the improvement of student skills.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2020-CE-153, 号 3, p. 1-6, 発行日 2020-02-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 20:41:45.644116
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3