@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00020290,
 author = {谷川, 健 and 冨士, 隆 and 星原, 健二郎 and 藤井, 誠 and 小銭, 正尚 and 三枝, 武男 and Takeshi, Tanigawa and Takashi, Fuji and Kenjiro, Hoshihara and Makoto, Fujii and Masahisa, Kozeni and Takeo, Saegusa},
 issue = {62(1994-DBS-099)},
 month = {Jul},
 note = {従来のCAIシステムは、基本的に教え込み型であり個々の学習者の状態に応じた対応が困難である。高度個別型CAIでは、個々の学習者の理解度やメディア特性に応じた教材を提供するために、教材を部品化する枠組みとしてハイパーフレームを提案し試作してきた。今回は、ハイパーフレームの構成要素であるマルチメディア表現実体と教材知識表現の統合化に関して、そのモデル化および試作ついて報告する。, Current CAI systems are mainly to be led a sequence of presentations, so it is not able to offer instructions dynamically depending individual student's perspective. Advanced and Individualized CAI system is developed by "Hyper - frame" which is framework for storing and reusing instruction compornents, so it is able to offer instructions dynamically depending on each student's understandness and adaptive media. "Hyper-frame" is consisted of multimedia and instruction knowledge. We report on modeling and prototyping integration of multimedia and knowledge representation in instrution components.},
 title = {高度個別型CAIにおけるデータモデルの開発},
 year = {1994}
}