@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00202829,
 author = {園田, 泰子 and 桑田, 和 and 長尾, 将宏 and 川村, 武人 and 柴田, 祥宏 and 成, 瑞珈 and 小谷, 勇人 and 本橋, 洋介 and Yasuko, Sonoda and Izumi, Kuwata and Masahiro, Nagao and Taketo, Kawamura and Yoshihiro, Shibata and Ruijia, Cheng and Hayato, Kotani and Yosuke, Motohashi},
 issue = {15},
 month = {Jan},
 note = {観光ガイドとは,観光客に対して観光地におけるスポットの推薦や,各観光スポットの説明を詳細に行う.観光客と観光ガイドの相性が良いことによって,観光時の満足度向上やリピート率向上など観光地に対して良い効果があると考えられる.そこで本研究では,観光客と観光ガイドの相性が良くなるマッチング方法について検討する.観光客の属性,観光に対するコメント,観光客と観光ガイドの過去のガイド実績の一致度などを基にマッチングの適切さについて検討を実施した.本稿では,検討したアルゴリズムおよび実験結果を説明する., Guides recommend tourist spots and provide information about tourist spots for tourists. There is a possibility that positive effects on tourist spots such as improvement of satisfaction and repetition rate during sightseeing are obtained by affinity between guides and tourists. Therefore, this paper reviews method of matching guides and tourists for sightseeing. We examine the appropriateness of matching based on the attributes of tourists, comments on sightseeing, and the degree of coincidence between guides and tourists in the past. This paper explains about the algorithms and experimental results.},
 title = {観光ガイドマッチング方法に関する考察},
 year = {2020}
}