@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00201069,
 author = {古川, 耕平 and 小島, 一成 and 八村, 広三郎 and Kohei, Furukawa and Kazuya, Kojima and Kozaburo, Hachimura},
 book = {じんもんこん2019論文集},
 month = {Dec},
 note = {本稿では,有形無形の要素によって構成される日本の伝統芸能の中でも,特に寺社仏閣における祭事を対象とした体系的なデジタルアーカイブとその応用について述べる.和歌山県の世界文化遺産,丹生都比売神社において,かつてそこで催された舞楽曼荼羅供は,当時記録された荘厳図と呼ばれる絵図によって,現在でもその様子を垣間見ることができる.本研究では,デジタルアーカイブを現代の荘厳図に見立て,有形無形の情報を体系的に記録する無学曼荼羅供の「デジタル荘厳図」の構築を試みる.今回はその中で舞楽曼荼羅供における舞楽を中心にしたデジタル再現をおこなった., This paper describes about digital archiving of Japanese traditional performing arts and its application. Bugakumandalaku, Japanese traditional performing arts of Niutsuhime shrine, is recorded systematically in the old illustration called "Sogon-zu" and we can catch a glimpse a look of at that time. In this research, we will liken the digital archive to “Sogon-zu” and try to construct a “Digital Sogon-zu” that systematically records tangible and intangible information. This time, we primarily reproduced the Japanese traditional dance of the Bugakumandalaku with motion capture system.},
 pages = {37--42},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {天野舞楽曼荼羅供におけるデジタルアーカイブとその応用},
 volume = {2019},
 year = {2019}
}