@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00200377, author = {天野, 由貴 and 隅谷, 孝洋 and 長登, 康 and 稲垣, 知宏 and Yuki, Amano and Takahiro, Sumiya and Yasushi, Nagato and Tomohiro, Inagaki}, issue = {19}, month = {Nov}, note = {広島大学では,学部新入生必修科目 「大学教育入門」 を開講している.その全 15 回のうち 1 回の 「アカデミック・プレゼンテーション」 の章で,反転授業をおこなっている.本研究では,事前学習動画で人物が映っていて説明しているものと,スライド映像に音声をつけているだけのもの 2 種類を用意し,新入生を約半分に分けて提供した.その視聴行動や小テストの得点にどういう影響を与えたかを比較した., “Introduction to University Education” is provided as a compulsory course for the freshmen in Hiroshima university. In the course one of the chapters “Academic Presentation” is given as a flipped classroom. We have prepared two types of the online lecture; the one is with the lecturer on screen and the other without it. In this paper we study how the lecturer on screen affects the watching behavior of the lecture video and the grade of the small test.}, title = {反転授業動画におけるカオアリとカオナシの比較}, year = {2019} }