@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:02000711,
 author = {山科,慶悟 and 坂口,翔太郎 and 作元,雄輔 and 谷口,一徹 and Keigo Yamashina and Shotaro Sakaguchi and Yusuke Sakumoto and Ittetsu Taniguchi},
 issue = {25},
 month = {Feb},
 note = {我々はこれまでに,太陽光発電などで発生する余剰電力の新たな活用方法として,各家庭の余剰電力をEVのバッテリーに蓄電し,日常的な移動のついでに職場や商業施設のEVステーションで他のEVに電力を売るための方法を提案してきた.この方法では,多くのEVがアクセスの良い特定のEVステーションに集中することを防ぐために,計算される電力価格をEVユーザに事前に提示することを検討している.しかし,電力価格はEVステーション内の需要バランスの変化によって変動するため,事前に提示された電力価格と実際に授受する電力価格に差が生じてしまう.そこで本稿では,シミュレーション実験を通じて,電力の需給バランスにより変動する電力価格がEV間の電力売買に与える影響を明らかにする., We have thus far proposed a new way to utilize surplus electricity generated by solar power and other sources: namely, storing surplus household electricity in EV batteries and then selling it to other EVs at workplace or commercial facility EV stations in the course of routine travel. In this method, we are considering presenting the calculated electricity price to EV users in advance so as to prevent a large number of EVs from converging on convenient, highly accessible EV stations. However, since electricity prices fluctuate due to changes in demand balance within each EV station, a discrepancy arises between the price presented beforehand and the actual transaction price. Therefore, in this paper, we conduct simulation experiments to clarify how these fluctuations in electricity prices, which are caused by supply-demand imbalances, affect electricity trading among EVs.},
 title = {電力の需給バランスに応じて変動する電力価格がEV間の電力売買に与える影響の評価},
 year = {2025}
}