@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00199999,
 author = {許, 俊傑 and 問馬 樹 and 方 舟 and パリヤワン プージャナー and 原田 智広 and ターウォンマット ラック and Junjie, Xu and Tatsuki Toma and Zhou Fang and Pujana Paliyawan and Tomohiro Harada and Ruck Thawonmas},
 book = {ゲームプログラミングワークショップ2019論文集},
 month = {Nov},
 note = {本論文では,体全身を使用するモーションゲームにおいて,身体部位の使用のバランスを促進するための,対戦格闘ゲーム AI を提案する.本研究では,プレイヤーのゲーム支配力を調整することで,プレイヤーの入力に基づき,AI のアクションを制御する「プレイヤー支配調整(Player Dominance Adjustment, PDA)」と呼ばれる,新しい概念を使用する.これは,AI がプレイヤーの実行しようとしているアクションを分析し,そのアクションがバランスを高める場合,AI キャラクターにもっと有利な行動を取って,プレイヤーのゲーム支配力を上昇させる.そうでない場合,プレイヤーに対し AI が強い行動を取るように,モンテカルロ木探索(MCTS)から取得した行動を実行する.実験により,提案された AI が既存の AI(MCTS ベースの AI)よりもバランスが取れていることが示唆される., This paper presents an opponent fighting game AI for promoting balancedness in use of body segments while engaging in full-body motion gaming. The proposed use a new concept called“Player Domi-nance Adjustment (PDA),” which is to control the AI’s actions based on the player’s inputs in the way that adjusts the player’s dominant power. Namely, the AI analyzes an action that the player is going to perform and determines whether the action will increase the balancedness or not; if it does so, the AI will determine action which may give advantage to player, to let the player dominate the game. Else it will use a strong counteraction (obtained from Monte-Carlo Tree Search) towards the player. The proposed AI was compared with a typical open-loop MCTS AI. Our results show that the proposed AI outperforms the existing AI in promoting the balancedness.},
 pages = {221--226},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {健康促進のための\nプレイヤー適応型モーションゲーミングAI},
 volume = {2019},
 year = {2019}
}