WEKO3
アイテム
VRML検索エンジンの設計と実装
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/19996
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/19996ac484627-91b7-4e5a-9517-9e10d98348a9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1997-07-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | VRML検索エンジンの設計と実装 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Design and Implementation of a VRML Search Engine | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
通信・放送機構神戸リサーチセンター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
通信・放送機構神戸リサーチセンター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
神戸大学都市安全研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
神戸大学大学院自然科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kobe Research Center, Telecommunications Advancement Organization of Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kobe Research Center, Telecommunications Advancement Organization of Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Center for Urban Safety and Security, Kobe University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Kobe University | ||||||||
著者名 |
山田, 秀秋
× 山田, 秀秋
|
|||||||
著者名(英) |
Hideaki, Yamada
× Hideaki, Yamada
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | VRMLはインターネット上で3次元仮想空間や3次元仮想物体をリアルタイムに表現するための言語である.ユーザはオリジナルな3次元空間を創造し公開することはもとより,様々なサイトで公開されている3次元仮想物体とおしをハイパーリンクで繋いだり,自分の3次元仮想空間の中に取り込んでしまうことも可能となっている.しかし,WWWの特性により,各サイトや個人が,各々個別に管理,運用しているため,ユーザは,ユーザの指向に沿った3次元仮想空間や3次元仮想物体を探し出すことが非常に困難である.そのため,WWW上の情報を集約的に扱える仕組みが要求されている.そこで,本稿ではWWW上で公開されているVRMLコンテンツを自律的に収集し,そのVRMLコンテンツの内容に基づいた検索システムに関して述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The Virtual Reality Modeling Language (VRML) allows you to describe 3D objects and combine them into scenes and worlds in real time on the Web. You not only can build your original virtual reality worlds. You can hyperlink your scene to other scenes or objects, and can incorporate models created by other people into your scene. Currently, it is difficult to search 3-D objects or scenes from the Web to your own taste. This paper describes a VRML Search Engine, which search by understanding contents of VRML files. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告データベースシステム(DBS) 巻 1997, 号 64(1997-DBS-113), p. 39-44, 発行日 1997-07-14 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |