Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-09-20 |
タイトル |
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タイトル |
twitterテキストマイニングによる懸賞キャンペーン参加者のセンチメント分析 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Sentiment analysis of participants in the sweepstakes campaign by text-mining of twitter |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
実践的テキストマイニング |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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東京大学工学部 |
著者所属 |
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東京大学工学部 |
著者所属 |
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東京大学工学部 |
著者所属 |
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東京大学大学院工学系研究科 |
著者所属 |
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東京大学大学院工学系研究科 |
著者所属 |
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東京大学大学院工学系研究科 |
著者所属 |
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株式会社ホットリンク |
著者所属 |
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東京大学大学院工学系研究科 |
著者所属 |
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東京大学大学院工学系研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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School of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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School of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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School of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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Hotto Link Inc. |
著者所属(英) |
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en |
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School of Engineering, The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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School of Engineering, The University of Tokyo |
著者名 |
山下, 優樹
吉野, 鴻介
小松, 麟
大知, 正直
鈴木, 凱亜
中元, 雪絵
榊, 剛史
浅谷, 公威
坂田, 一郎
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著者名(英) |
Yuki, Yamashita
Kosuke, Yoshino
Rin, Komatsu
Masanao, Ochi
Gaia, Suzuki
Yukie, Nakamoto
Takeshi, Sakaki
Kimitaka, Asatani
Ichiro, Sakata
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年では,SNS 上でも懸賞が盛んに行われている.本稿では,2019 年 1 月上旬に twitter 上で開催された懸賞キャンペーンの参加者について,参加者の性質とキャンペーンやその主催者に対する態度に関する関係性を分析した.参加者の性質は主にフォロワー数やフォロー数フォロワー数比を採用した.また,ツイート内容から形態素解析によって単語を抽出し,独自の感情極性分析や企画主催者の敬称などによってキャンペーンやその主催者に対する態度を評価した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this few years, prize contests as advertising on SNS came to be seen. Yusaku Maezawa, the president of ZOZO,inc., held a large-scale prize contests on his private twitter account in January 2019. We analyzed the relationship between participants' characteristics, status and attitudes toward the prize contest. We took the number of follows and followers of the twitter accounts as the status of the participants. We also conducted morphological analysis to extract words from tweets and evaluated the behavior of twitter users who mentioned the prize contest based on our originally designed semantic orientation tool and honorific titles of the sponsor. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10539261 |
書誌情報 |
研究報告ドキュメントコミュニケーション(DC)
巻 2019-DC-114,
号 11,
p. 1-5,
発行日 2019-09-20
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8892 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |