@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00198663, author = {小林, 信三 and 江見, 圭司 and 湯下, 秀樹 and 大西, 健吾 and 土持, ゲーリー・法一 and 岡本, 敏雄 and Shinzo, Kobayashi and Keiji, Emi and Hideki, Yushita and Kengo, Onishi and Gary, H. Tsuchimochi and Toshio, Okamoto}, book = {情報教育シンポジウム論文集}, month = {Aug}, note = {これまで反転学習用教材を開発してきたが,インストラクショナル・デザインが難しいことがわかっってきた。そこでDiamond Mandala Matrix(DMM)を用いれば,インストラクショナル・デザインが比較的容易にできることを示す,また,DMMモデルと翻訳システムをうまく組み合わせると多元化されたコンテンツが生成できた。, So far, we have developed some learning materials, but we have found that instructional design is so hard. So, the uss of Diamond Mandala Matrix (DMM) shows that instructional design can be easily carried out. When the DMM model and the translation system are well combined, it is possible to generate various content.}, pages = {283--286}, publisher = {情報処理学会}, title = {Diamond Mandala Matrixを用いたインストラクショナル・デザインによる多言語化された反転教材の開発実践}, volume = {2019}, year = {2019} }