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  1. 研究報告
  2. ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
  3. 2019
  4. 2019-HCI-184

視線情報に基づいた嗜好分析から商品推薦を行うVRショッピングシステム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/198359
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/198359
496a0408-20d1-4e4f-8c43-d9f7f2899be2
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-HCI19184003.pdf IPSJ-HCI19184003.pdf (1.4 MB)
Copyright (c) 2019 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2019-07-15
タイトル
タイトル 視線情報に基づいた嗜好分析から商品推薦を行うVRショッピングシステム
タイトル
言語 en
タイトル VR-Shopping System with Eye-Tracking Based Products Recommendation System
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Gestures & Interactive systems
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
筑波大学システム情報工学研究科
著者所属
筑波大学システム情報工学研究科
著者所属
楽天株式会社楽天技術研究所/筑波大学芸術系
著者所属
筑波大学システム情報工学研究科
著者名 落合, 拓朗

× 落合, 拓朗

落合, 拓朗

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藤田, 智

× 藤田, 智

藤田, 智

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益子, 宗

× 益子, 宗

益子, 宗

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星野, 准一

× 星野, 准一

星野, 准一

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著者名(英) Takuro, Ochiai

× Takuro, Ochiai

en Takuro, Ochiai

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Satoru, Fujita

× Satoru, Fujita

en Satoru, Fujita

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Soh, Masuko

× Soh, Masuko

en Soh, Masuko

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Junichi, Hoshino

× Junichi, Hoshino

en Junichi, Hoshino

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 視線計測技術の発展により商業施設において消費者の視線情報から消費者の興味や嗜好を分析する研究が行われている.消費者の行動を分析が行う実験環境は実際の店舗だと様々な制限があり実験環境を整えるのが難しいことから,視線情報からユーザーの興味や嗜好を推測する実験環境にはPCのモニターやスクリーンが利用されている.現在,VR を実験環境として利用することが研究されており,VR を利用しても PC モニターと同様にユーザーの視線情報を取得することができる.本研究では,ユーザーの視線情報からユーザーの興味や嗜好を推測し,商品をユーザーに対して提案する VR ショッピングシステムを開発し,VR 空間で取得した視線情報からユーザーが満足できる推薦システムについて考察を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 With the development of eye-tracking technology, many researches have been conducted to analyze consumers' interests and preferences from consumers' gaze information in commercial facilities. The experiment environment in which the consumer's behavior is analyzed in various limitations at the actual store, and it is difficult to arrange the experiment environment. Therefore, the PC monitor is used in the experiment environment to infer the user's interests and preferences from the gaze information. Currently, using VR as the experimental environment is researched even with the use of VR, it is possible to acquire the user's gaze-information as much as with a PC monitor. In this research, we develop a VR shopping system that infers the user's interests and preferences from the user's gaze information and proposes products to the user wanted.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1221543X
書誌情報 研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)

巻 2019-HCI-184, 号 3, p. 1-7, 発行日 2019-07-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8760
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 22:03:52.927883
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