ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. ゲーム情報学(GI)
  3. 2019
  4. 2019-GI-42

お邪魔者における妨害カード提出戦略とその評価関数

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/198089
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/198089
b5cac8a0-75a5-4ac5-82d6-73e9b72ae6b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GI19042001.pdf IPSJ-GI19042001.pdf (1.4 MB)
Copyright (c) 2019 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2019-07-12
タイトル
タイトル お邪魔者における妨害カード提出戦略とその評価関数
タイトル
言語 en
タイトル Disturbance card Submission Strategy and Evaluation Function in role “Saboteur”
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
岡山県立大学大学院システム工学専攻
著者所属
岡山県立大学大学院システム工学専攻
著者所属
岡山県立大学大学院システム工学専攻
著者名 伊藤, 那智

× 伊藤, 那智

伊藤, 那智

Search repository
大畑, 佳介

× 大畑, 佳介

大畑, 佳介

Search repository
但馬, 康宏

× 但馬, 康宏

但馬, 康宏

Search repository
著者名(英) Nachi, Ito

× Nachi, Ito

en Nachi, Ito

Search repository
Keisuke, Ohata

× Keisuke, Ohata

en Keisuke, Ohata

Search repository
Yasuhiro, Tajima

× Yasuhiro, Tajima

en Yasuhiro, Tajima

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 多人数不完全情報ゲームの研究が盛んにおこなわれており,その一つである「お邪魔者」というボードゲームに着目した.「お邪魔者」の特徴として,プレイヤ間に非公開情報の役割“金鉱堀”と“お邪魔者”が存在し,自然言語を用いることなくこれらの役割の推定が行える.本論文では,プレイの妨害を行う役割である“お邪魔者”となったときに,妨害方法の一つである破壊カードについて,その提出戦略と評価関数を示した.一部分を完全情報としたときの評価を最適解とし,通常のゲームプレイにおいて開示されている情報のみで作った評価関数との比較を取り,通常のゲームプレイにおける評価関数の改善を行った.その結果,ゲーム中盤の状況の評価が最も良いことが分かった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Multiplayer imperfect information games become hot topics on game informatics, and we focused on one of them, the board game called “Saboteur”. “Saboteur” has two secret player roles “gold digger” and “saboteur”, and those roles should be estimated without using natural language. In this paper, when player became “saboteur”, we show the submission strategy and the evaluation function about the destruction card witch is one of disturbance methods. In the evaluation, we also make an evalua tion function which uses hidden information. This cheat player is an optimum solution. Comparing it with our evaluation function, we can evaluate the performance of our function. As a result, it was found that the evaluation of the situation in the middle of the game has nice performance.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11362144
書誌情報 研究報告ゲーム情報学(GI)

巻 2019-GI-42, 号 1, p. 1-6, 発行日 2019-07-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8736
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 22:06:31.764159
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3