Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-03-11 |
タイトル |
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タイトル |
潜在的技能保有者を顕在化するための娯楽的Know-who支援手法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A Recreational Know-who Support Method to Find Latent Skill Holders |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
行動計測と認識 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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北陸先端科学技術大学院大学先端科学技術研究科 |
著者所属 |
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北陸先端科学技術大学院大学先端科学技術研究科 |
著者所属 |
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北陸先端科学技術大学院大学先端科学技術研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Advanced Science and Technology, Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Advanced Science and Technology, Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Advanced Science and Technology, Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者名 |
小森, 麻友香
高島, 健太郎
西本, 一志
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著者名(英) |
Mayuka, Komori
Kentaro, Takashima
Kazushi, Nishimoto
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
「過去に誰がどんな専門的知識や技能を有していたのか」.この情報は,本人が自己開示をしない限り他者は知ることができない.つまり,たとえどんなに優れた技能を過去に身に着けていたとしても,経験者自身がそれを開示しない限り有効活用されることなく埋もれていく.過去に経験した技能の鍛錬を再開し,現役時の腕前を取り戻して再度活用できるようになれば,その道の専門家に返り咲くことができる.したがって,初心者を一から育成するよりも短時間で専門家を輩出することが可能となる.本研究では,このような 「かつての専門家」 の顕在化を図るため,既知情報に関する誤りを見るとつい指摘したくなる衝動を利用した Know-who 支援システム Quondam Experts Finder を提案 ・ 実装し,その有効性を検証する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
“Who had what kind of superior skills in the past?” Others cannot know it unless the skill-holders self-disclose it. No matter how superior skills someone had in the past, they remain buried without being effectively utilized unless the experienced people themselves disclose it. If such latent-skill-holders resume training of the latent skills, and if they can regain their skills, they can become experts soon; it takes a shorter time than nurturing a beginner from scratch. In this research, in order to find such “quondam experts”, we proposed a novel know-who support system named “Quondam Experts Finder.” This system exploits impulses that people want to point out when they see errors and/or incorrect knowledge related to what they know well. In this paper, we describe this system and show results of user studies to estimate its effectiveness. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1221543X |
書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
巻 2019-HCI-182,
号 9,
p. 1-8,
発行日 2019-03-11
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8760 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |