@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00195140,
 author = {小川, 真彩高 and 本田, 晋也 and 高田, 広章 and Masataka, Ogawa and Shinya, Honda and Hiroaki, Takada},
 issue = {4},
 month = {Mar},
 note = {近年,パワートレインアプリケーションのマルチコア化が進められてきている.しかし,コア間通信はタイミングが不定であることから検証が難しい.そのため,決定的なタイミングで通信を行う Logical Execution Time (LET) が注目されてきている.LET の実現手法として,単一の処理単位 (LET 処理) でタスク間通信を行う手法があるが,これには実行オーバヘッドが大きいという問題がある.また,安全性に影響しないタスクは,エンジンの高回転時にデッドラインミスする可能性があるが,既存の LET の実現手法ではそれを考慮していない.本研究では,デッドラインミスを考慮した LET の実装方法を提案し,その上で LET 処理を複数コアに効率的に分散する手法を提案する.評価の結果,本手法は単一の LET 処理の場合と比較して CPU 負荷の削減が可能であることがわかった., In recent years, adapting a multicore architecture for powertrain applications has been proceeding. However, it is difficult to verify timings of inter-core communication of tasks because they are variable for each instance of a task. For this reason, Logical Execution Time (LET), which realizes communication at determined timings, is attracting a lot of attention now. An existing approach for LET realizes inter-task communication via a single dedicated process (LET process), however this approach causes a large execution overhead. In addition, existing approaches do not assume the possibility that safety-unrelated tasks miss their deadline when an engine rotates at a high speed. In this paper, we propose a realization approach for LET assuming the possibility, moreover an approach that efficiently distributes operations of an LET process into several cores. As a result of an evaluation, our approaches can reduce a CPU load of an LET process compared to a single LET process.},
 title = {車載制御システムを対象としたLogical Execution Timeの実現手法},
 year = {2019}
}