@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00192889,
 author = {松井, 佑樹 and 小俣, 敦士 and 石川, 翔吾 and 原, 寿夫 and 宗形, 初枝 and 中野目, あゆみ and 香山, 壮太 and 坂根, 裕 and 本田, 美和子 and 桐山, 伸也 and 竹林, 洋一 and Yuki, Matsui and Atsushi, Omata and Shogo, Ishikawa and Hisao, Hara and Hatsue, Munakata and Ayumi, Nakanome and Sota, Kayama and Yutaka, Sakane and Miwako, Honda and Shinya, Kiriyama and Yoichi, Takebayashi},
 issue = {6},
 month = {Dec},
 note = {本稿では,指導者の認知症ケアコーチング知を Minsky の多重思考モデルを用いて表出化させることで,施設全体でケアの学習を促進する協調学習環境について示す.マルチモーダルケア技法のユマニチュードを導入する病院において,ケアの映像データ,指導者の指導データを収集した.これらに対して,行動レベルのデータと,Minsky の多重思考モデルを用いて指導意図のデータを構築した.その結果,認知症ケアを行動と指導の両面から可視化することで,学習者,指導者が新たな気付きを得ることができる協調学習環境の実現が示唆された., This paper describes the construction of collaborative learning environment based on externalization demencia care coaching knowledge using Minsky's thinking models. We have collected video data of care interaction and coaching in a hospital where it was introduced Humanitude, whitch was multimodal comprehensive care. We constructed data of behavior level and coaching intention using Minsky's multiple thinking models. The result suggests that realization of a collaborative learning environment where learner and coacher can get some new learnings by visualization of both in terms of behavior and coaching in dementia care.},
 title = {多重思考モデルを用いた認知症ケアコーチング知の表出化に基づく協調学習環境の構築},
 year = {2018}
}