ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2018
  4. 2018-CLE-26

進捗の法則と創造技法を応用した自律学習支援システム「iroha Compass」の開発

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/192685
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/192685
239a2021-33ee-449c-9526-4e867f14b8a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE18026006.pdf IPSJ-CLE18026006.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2018 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2018-11-30
タイトル
タイトル 進捗の法則と創造技法を応用した自律学習支援システム「iroha Compass」の開発
タイトル
言語 en
タイトル iroha Compass: Development for Self-directive Learning Support System applied The Progress Principle and Creative Technique.
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 セッション2
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
北陸先端科学技術大学院大学
著者所属
北陸先端科学技術大学院大学
著者所属(英)
en
Japan Advanced Institute of Science and Technology
著者所属(英)
en
Japan Advanced Institute of Science and Technology
著者名 三浦, 幸太郎

× 三浦, 幸太郎

三浦, 幸太郎

Search repository
由井薗, 隆也

× 由井薗, 隆也

由井薗, 隆也

Search repository
著者名(英) Kotaro, Miura

× Kotaro, Miura

en Kotaro, Miura

Search repository
Takaya, Yuizono

× Takaya, Yuizono

en Takaya, Yuizono

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 2000 年代以降,インターネットや ICT 機器を活用した学習,e ラーニングが急速に普及している.e ラーニングは時間,空間の制限がなく,いつでもどこでも,低コストで学習できるメリットがある.既に多くの企業,学校で様々な形態の e ラーニングシステムが導入されている.しかし現在の e ラーニングシステムの多くは,教える側が主体となっている.学習者へ知識を伝達するプロセスと,学習者の理解度を確認するプロセスを支援するシステムは充実しているが,学習者自身が主体的に知識を獲得し,まとめ,自らの考えを構築するプロセスを支援するシステムは少ない.また自律的な学習を促進するにはモチベーションの維持が課題となっている.そこで今回,モチベーションを維持しながら自律的な学習を支援する手法として進捗の法則と創造技法に着目し,自律学習支援システム 「iroha Compass」 を開発し,大学院の研究室活動において試験運用を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Since the 2000s, e-Learning utilizing the Internet and ICT equipment has spread rapidly all over the world. e-Learning has a great merit that students can learn at low cost, anytime and anywhere. Most of current e-learning systems support the process of acquiring knowledge and the process of confirming comprehension degree, and then they are teacherbased systems. The process of organizing, thinking and finding answers by using the gained knowledge is important for deep learners, but there are few systems supporting the process. In this research, focusing on the progress principle and creative technique, we developed self-directive learning support system utilizing creative techniques and progress management from the viewpoint of learner.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12496725
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2018-CLE-26, 号 6, p. 1-8, 発行日 2018-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8620
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 00:02:42.702459
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3