@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00191484,
 author = {山井, 成良 and Nariyoshi, Yamai},
 issue = {7},
 month = {Sep},
 note = {電子メールにおいて利用者が新たな検査 ・ 処理機能を追加する場合,サーバ側への追加は困難なため,端末側へのプラグイン等の追加が一般的である.しかし,IMAP (Internet Message Access Protocol) サーバや Web メールのように電子メールサーバ上でメッセージを管理する形態では,たとえば新しい技術に基づく迷惑メール判定やその結果に基づく分類をメッセージの電子メールサーバへの到着時に行うことはできない.この問題に対して筆者は IMAP クライアントの一種として動作する IMAP エージェントを提案した.IMAP エージェントは IMAP サーバに常時接続しているため,様々な処理を他の IMAP クライアントよりも先に実行することができる.本稿では筆者が現在想定している,IMAP エージェントで実現可能な付加サービスについて述べる., When users want to add new inspection or processing functions in email, since it is difficult for users to add them to the email server, users often install plug-ins to their terminal. However, when the email server manages all messages by itself like that supporting Internet Message Access Protocol (IMAP) or Web mail, spam mail judgement and discrimination based on new technologies cannot be performed on the email server on arrival of a new message. In order to allow a user to solve this problem, the author priviously proposed a kind of IMAP client called “IMAP agent.” Since this program is always connected to the IMAP server, it can perform various processing earlier than other IMAP clients. In this paper, currently supposed additional services enabled by IMAP agent is described.},
 title = {IMAPエージェントにより実現可能な電子メールの付加サービス},
 year = {2018}
}