@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00190442,
 author = {中西, 恒夫 and 久住, 憲嗣 and 安藤, 崇央 and 峯, 恒憲 and 福田, 晃 and Tsuneo, Nakanishi and Kenji, Hisazumi and Takahiro, Ando and Tsunenori, Mine and Akira, Fukuda},
 issue = {29},
 month = {Jul},
 note = {多くのステークホルダが競争しつつも相互依存する,オープンかつ動的なスマートモビリテイ市場において,情報サービスを開発,運用するためのアーキテクチャ戦略,ならびにサービスのサプライチェーンマネジメントの方法について論じる.組織間においては業界で標準化された概念的なアーキテクチャを用い,組織内ではそれに従属するアーキテクチャを,変化への即応が容易なマイクロサーピスアーキテクチャスタイルで構築する.フィーチャモデルを用いてサービスを全体把握し, 自社サービスと他社サービスの分離マイクロサービスの境界マネジメント,マイクロサービスの遅延分割を行う.また,データフロー図によるサービスのサプライチェーンマネジメントを実現する., The article discusses an architectural strategy to develop and operate information services in the open, dynamic smart mobility market in where many stakeholders are competing and cooperating as well as a methodology for supply chain management of the services. The strategy uses a standardized conceptual architecture as the inter-organizational architecture and construct an intra-organizational architecture subject to it in a microservice architecture style, which can catch up changes with agility. The feature model is constructed to comprehend services and we conduct separation of home-brew and external services, boundary management of microservices, and delayed decomposition of microservices. Moreover, the dataflow diagram is constructed for supply chain management of services.},
 title = {オープンなスマートモピリティ市場におけるサービスの開発と運用アーキテクチャ戦略とサービスのサプライチェーンマネジメント},
 year = {2018}
}