@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00189860,
 author = {小宮山, 摂 and 福島, 祐乃 and 盛川, 浩志 and Setsu, Komiyama and Yuno, Fukushima and Hiroyuki, Morikawa},
 issue = {1},
 month = {Jun},
 note = {ネットショッピングには実店舗に出向く必要がないメリットがあるが,書籍の場合は検索キーワードの決定がわずらわしく,具体的な書名が確定していない場合は必ずしも目的の本を探しやすいわけでない.また偶然の出会いによる購入も期待できない.そこで,インターネットショッピングサイトのユーザインタフェースとして,本を 3DCG で表現し,検索結果を実店舗で多用されるレイアウトで配置する VR ネットショッピングシステムを提案する.試作サイトのユーザビリティを Amazon と比較したところ,提案システムの方が価格や売り上げ順位に左右されない選択が行われた.また,選ばれた総タイトル数も多く,ネットのロングテール論を具現化するデザインであることが示された.さらに,主観評価においても購買行動への満足度が高くなった., Online shopping has the merit that there is no need to go to the actual shop, but in the case of books, it is troublesome to decide the retrieval keywords, finding a target book is not always easy. Also, books will not be purchased by chance encounter. Therefore, as a user interface of the Internet shopping site, we propose a VR net shopping system that arranges books expressed by 3DCG in a layout widely used in actual shops. Comparing the ease of use between the prototype site and Amazon, the prototype site made choices that are independent of price or sales ranking. In addition, the number of total titles chosen increased and realized the long tail theory of the net. In addition, satisfaction with purchasing behavior increased.},
 title = {書店形式を用いた書籍のネットショッピングシステムの提案},
 year = {2018}
}