@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00018955,
 author = {西, 輝之 and 延原, 哲也 and 劉, 渤江 and 国島, 丈生 and 横田, 一正 and Teruyuki, Nishi and Tetsuya, Nobuhara and Bojiang, Liu and Takeo, Kunishima and Kazumasa, Yokota},
 issue = {77(2006-DBS-140)},
 month = {Jul},
 note = {学習者の状態により提示する教材を変化させる適応型e-ラーニングにおいて、教材の提示順序を含むシーケンシングを適切に行うには学習者の理解度を把握する事が重要である。本稿では、そのためのテスト機構を提案する。この機構を有効に働かせるための教材の記述と、その中でのテスト機構の機能と記述について述べる。, In an adaptive e-laerning system, teaching materials are presented to learners according to their understanding levels or test results. For such objectives, it is important to trace learners' learning processes and grasp their understanding levels apropriately. In this paper, we propose a new testing mechanism: how to describe tests, how to give them to leaners, and how to evaluate their results.},
 title = {適応型e-ラーニングに必要な診断的テスト機構},
 year = {2006}
}