Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2018-03-15 |
タイトル |
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タイトル |
拡張1次元歩行者モデルの構築と交差点における歩車混合交通シミュレーション |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development of Extended One-dimensional Pedestrian Model and Mixed Traffic Simulation of Cars and Pedestrians at Intersection |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[特集:若手研究者(特選論文)] マルチエージェントシステム,群衆シミュレーション,歩行者モデル,混合交通 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学/現在,東京ガス株式会社 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo / Presently with Tokyo Gas Co. Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者名 |
藤井, 秀樹
西岡, 智彦
城所, 直樹
内田, 英明
吉村, 忍
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著者名(英) |
Hideki, Fujii
Tomohiko, Nishioka
Naoki, Kidokoro
Hideaki, Uchida
Shinobu, Yoshimura
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
個別の交通モードを扱う大規模交通流シミュレーションが進展する一方で,混合交通を対象とするシミュレーションモデルは少ない.本研究では大規模かつ微視的な混合交通シミュレーションに適用可能な拡張1次元歩行者モデルを提案する.既存の追従モデルと異なり,直前方の歩行者からの作用を無視することで歩行者の追い越し挙動を考慮する.群衆シミュレーションの結果から,広く用いられるSocial Force Modelと同程度の精度を持ちながら提案モデルが高速に計算可能であることを明らかにした.また混合交通シミュレーションにより歩車間の相互作用を適切に再現できることを示した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
While large-scale traffic simulations dealing with an individual traffic mode have been progressed, there are relatively few simulation models targeting mixed traffic. In this research, the authors proposed an Extended One-dimensional Pedestrian Model that is applicable to large-scale microscopic mixed traffic simulation. Overtaking behaviors of pedestrians are considered by ignoring the effect from the immediately preceding pedestrian, unlike existing following models. It was quantitatively verified by crowd simulation that the proposed model can be computed at high speed with the almost same accuracy as the Social Force Model. Furthermore it was shown that the interactions between cars and pedestrians can be reproduced adequately by mixed traffic simulation. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 59,
号 3,
p. 874-881,
発行日 2018-03-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |