ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.59
  3. No.3

拡張1次元歩行者モデルの構築と交差点における歩車混合交通シミュレーション

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186819
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186819
fbdd9995-5c61-4563-b9ae-65725054d7b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL5903010.pdf IPSJ-JNL5903010.pdf (1.0 MB)
Copyright (c) 2018 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2018-03-15
タイトル
タイトル 拡張1次元歩行者モデルの構築と交差点における歩車混合交通シミュレーション
タイトル
言語 en
タイトル Development of Extended One-dimensional Pedestrian Model and Mixed Traffic Simulation of Cars and Pedestrians at Intersection
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:若手研究者(特選論文)] マルチエージェントシステム,群衆シミュレーション,歩行者モデル,混合交通
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
東京大学
著者所属
東京大学/現在,東京ガス株式会社
著者所属
東京大学
著者所属
東京大学
著者所属
東京大学
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者所属(英)
en
The University of Tokyo / Presently with Tokyo Gas Co. Ltd.
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者名 藤井, 秀樹

× 藤井, 秀樹

藤井, 秀樹

Search repository
西岡, 智彦

× 西岡, 智彦

西岡, 智彦

Search repository
城所, 直樹

× 城所, 直樹

城所, 直樹

Search repository
内田, 英明

× 内田, 英明

内田, 英明

Search repository
吉村, 忍

× 吉村, 忍

吉村, 忍

Search repository
著者名(英) Hideki, Fujii

× Hideki, Fujii

en Hideki, Fujii

Search repository
Tomohiko, Nishioka

× Tomohiko, Nishioka

en Tomohiko, Nishioka

Search repository
Naoki, Kidokoro

× Naoki, Kidokoro

en Naoki, Kidokoro

Search repository
Hideaki, Uchida

× Hideaki, Uchida

en Hideaki, Uchida

Search repository
Shinobu, Yoshimura

× Shinobu, Yoshimura

en Shinobu, Yoshimura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 個別の交通モードを扱う大規模交通流シミュレーションが進展する一方で,混合交通を対象とするシミュレーションモデルは少ない.本研究では大規模かつ微視的な混合交通シミュレーションに適用可能な拡張1次元歩行者モデルを提案する.既存の追従モデルと異なり,直前方の歩行者からの作用を無視することで歩行者の追い越し挙動を考慮する.群衆シミュレーションの結果から,広く用いられるSocial Force Modelと同程度の精度を持ちながら提案モデルが高速に計算可能であることを明らかにした.また混合交通シミュレーションにより歩車間の相互作用を適切に再現できることを示した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 While large-scale traffic simulations dealing with an individual traffic mode have been progressed, there are relatively few simulation models targeting mixed traffic. In this research, the authors proposed an Extended One-dimensional Pedestrian Model that is applicable to large-scale microscopic mixed traffic simulation. Overtaking behaviors of pedestrians are considered by ignoring the effect from the immediately preceding pedestrian, unlike existing following models. It was quantitatively verified by crowd simulation that the proposed model can be computed at high speed with the almost same accuracy as the Social Force Model. Furthermore it was shown that the interactions between cars and pedestrians can be reproduced adequately by mixed traffic simulation.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 59, 号 3, p. 874-881, 発行日 2018-03-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 02:26:37.870486
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3