ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2018
  4. 2018-CE-144

相互評価とフィードバックを用いた学生向けプレゼンテーション学習方式

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186739
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186739
eef1bf68-de92-4cc1-bdc9-f466b555930f
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE18144014.pdf IPSJ-CE18144014.pdf (2.9 MB)
Copyright (c) 2018 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2018-03-10
タイトル
タイトル 相互評価とフィードバックを用いた学生向けプレゼンテーション学習方式
タイトル
言語 en
タイトル A Presentation Learning Method for Students Using Mutual Evaluation and Feedback
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生セッション (4)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
静岡大学情報学部
著者所属
静岡大学情報学部
著者所属(英)
en
Faculty of Informatics, Shizuoka University
著者所属(英)
en
Faculty of Informatics, Shizuoka University
著者名 荒川, 奨

× 荒川, 奨

荒川, 奨

Search repository
湯浦, 克彦

× 湯浦, 克彦

湯浦, 克彦

Search repository
著者名(英) Sho, Arakawa

× Sho, Arakawa

en Sho, Arakawa

Search repository
Katsuhiko, Yuura

× Katsuhiko, Yuura

en Katsuhiko, Yuura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ビジネスコンテストに出場するような活動的な大学生など中上級者向けのプレゼンテーション学習方式を開発し,10 名ほどの学生に適用した結果を報告する.本方式では,各自が自由題材のプレゼンテーション制作を行いながら,他の受講生による総合的なパフォーマンス評価や,講師による学習項目別の進捗度評価に基づくフィードバックを行う.フィードバックはモチベーションの向上,相互評価は他者からのコメントによる客観的事実の認識に効果があった可能性が示された.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A presentation learning method for medium and advanced students, such as active college students who will participate in business contests is developed, and report on the results of applying to about 10 students. In this method, while conducting a presentation of free material, each student performs comprehensive performance evaluation by other students and feedback based on progress evaluation by lecturer by learning item. It was shown that Feedback was effective in improving motivation and Mutual Evaluation was effective facts by comments from others.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2018-CE-144, 号 14, p. 1-9, 発行日 2018-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 02:28:42.987079
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3