Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-03-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
相互評価とフィードバックを用いた学生向けプレゼンテーション学習方式 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A Presentation Learning Method for Students Using Mutual Evaluation and Feedback |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学生セッション (4) |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
静岡大学情報学部 |
著者所属 |
|
|
|
静岡大学情報学部 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Informatics, Shizuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Informatics, Shizuoka University |
著者名 |
荒川, 奨
湯浦, 克彦
|
著者名(英) |
Sho, Arakawa
Katsuhiko, Yuura
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
ビジネスコンテストに出場するような活動的な大学生など中上級者向けのプレゼンテーション学習方式を開発し,10 名ほどの学生に適用した結果を報告する.本方式では,各自が自由題材のプレゼンテーション制作を行いながら,他の受講生による総合的なパフォーマンス評価や,講師による学習項目別の進捗度評価に基づくフィードバックを行う.フィードバックはモチベーションの向上,相互評価は他者からのコメントによる客観的事実の認識に効果があった可能性が示された. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
A presentation learning method for medium and advanced students, such as active college students who will participate in business contests is developed, and report on the results of applying to about 10 students. In this method, while conducting a presentation of free material, each student performs comprehensive performance evaluation by other students and feedback based on progress evaluation by lecturer by learning item. It was shown that Feedback was effective in improving motivation and Mutual Evaluation was effective facts by comments from others. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2018-CE-144,
号 14,
p. 1-9,
発行日 2018-03-10
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |