Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-02-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
広告ネットワーク上で観測されたユーザアクテイビテイの分析による広告不正の実態調査 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
An Empirical Analysis of Online Advertising Fraud by Analyzing User Activities Observed in the Ad Network |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Web Security |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
NTTセキユアプラツトフオーム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTセキユアプラツトフオーム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTセキユアプラツトフオーム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTセキユアプラツトフオーム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTセキユアプラツトフオーム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTセキユアプラツトフオーム研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Secure Platform Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Secure Platform Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Secure Platform Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Secure Platform Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Secure Platform Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Secure Platform Laboratories |
著者名 |
金井, 文宏
千葉, 大紀
高田, 雄太
秋山, 満昭
八木, 毅
波戸, 邦夫
|
著者名(英) |
Fumihiro, Kanei
Daiki, Chiba
Yuta, Takata
Mitsuaki, Akiyama
Takeshi, Yagi
Kunio, Hato
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
オンライン広告市場の成長に伴い,アドウェアやポットを用いた広告不正の被害が問題となっている.これらの被害への対策に向けて既存研究では,広告によって生じる通信や,広告が表示されるクライアントアプリケーションを対象とした分析が行われている.一方で,広告を閲覧するクライアントの立場からの分析では,実際に発生している広告不正の手口や傾向を調査する事が困難である.そこで本研究では,広告ネットワーク上で観測された,ユーザによる広告閲覧や広告クリックのログを用いた,広告不正の実態調査を行った.具体的には,広告が表示される Web サイトの URL やドメイン名,広告を閲覧するクライアントの IP アドレスや広告がクリックされた座標等の情報が含まれるログを分析し,特徴の差異を解析した.結果,クラウド事業者によって管理される IP アドレスから高い割合で不正な広告アクセスが発生している事例や,広告の同一座標が繰り返しクリックされている事例を確認した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
With the growth of online advertising market, it has become the target of abuse, such as ad fraud by adware and bots. Towards the development of countermeasures against such threats, researchers have analyzed the network traffic originated from online advertisements and the client applications which display advertisements to users. However, it is difficult to analyze "in-the-wild" ad fraud from the standpoint of clients viewing online adver tisements. In this work, we conducted an empirical analysis of online advertising fraud by analyzing impressions and click activities observed in an ad network. We investigated how fraudulent activities differ from legitimate ones by analyzing user activities from viewpoints of client IP addresses, URLs and domain names of publisher websites, and coordinates of ad clicks. As a result, we observed that IP addresses managed by cloud and VPS service providers tend to be abused, and some malicious clients repeatedly click specific coordinates. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12628305 |
書誌情報 |
研究報告セキュリティ心理学とトラスト(SPT)
巻 2018-SPT-27,
号 17,
p. 1-6,
発行日 2018-02-28
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8671 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |