@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00186275,
 author = {新保, 佳奈 and 駒込, 佑玖 and 高橋, 桃美 and 原田, 茜 and 栗野, 俊一 and 吉開, 範章 and Kana, Shimbo and Tasuku, Komagome and Momomi, Takahashi and Akane, Harada and Shun-ichi, Kurino and Noriaki, Yoshikai},
 issue = {37},
 month = {Feb},
 note = {我々は PC のウイルス感染を放置するインターネットユーザの存在を問題視し,ウイルス対策の実行意思に影響する要因を明らかにし,その要因を刺激する説得を行うことで,ユーザの対策実行意思を高めたいと考えている.これまでの研究で,説得心理学の知見を利用し,対策実行意思に影響を与えると予想される要因を明らかにしてきた.今回は,これらの要因を刺激して対策を促す説得メッセージを含んだ動画コンテンツを作成し,コンテンツによる効果を検討した.その結果,対策実行意思が高まることを確認することができた., Numerous Internet users not recovering their infected PCs are reported. In order to have them recover their PCs, the process and factor of decision-making about computer virus measures have been investigated, and some candidates of factor have been found. This paper describes an experiment result, that these factors have positive impacts for computer virus measures. We made a movie with some messages stimulating these factors and tested an effect of the movie. At result, these factors increased intention for measures.},
 title = {集合的防護動機理論を用いたコンピュータウイルス対策実行意思を高める説得メッセージの効果検証に関する検討},
 year = {2018}
}