@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00185559, author = {豊澤, 修平 and 工藤, はるか and 石田, 晃大 and 遠藤, 史央里 and 川瀬, 稜人 and 菊池, 亮太 and 工藤, 健太郎 and 栗原, 将風 and 櫻井, 健太郎 and 佐藤, 好高 and 玉置, 秀基 and 根本, 裕基 and 原科, 充快 and 久野, 露羽 and 平田, 郁織 and 村井, 源 and 椿本, 弥生 and 角, 薫 and 松原, 仁 and Shuuhei, Toyosawa and Haruka, Kudou and Koudai, Ishita and Shiori, Endou and Ryouto, Kawase and Ryouta, Kikuchi and Kentarou, Kudou and Masakaze, Kurihara and Kentarou, Sakurai and Yoshitaka, Satou and Hideki, Tamaki and Yuuki, Nemoto and Mitsuyoshi, Harashina and Tsuyuha, Hisano and Iori, Hirata and Murai, Hajime and Kaoru, Sumi and Hitoshi, Matsubara}, issue = {13}, month = {Jan}, note = {推理小説のプロットをランダムに自動生成し,3DCG として視覚化し,インタラクティブに鑑賞することを可能とするシステムを開発した.プロットの自動生成においては,物語の典型的パターンとして物語構造を部分的に固定化し,トリックや台詞などの可変データを組み合わせることで多様な物語の生成を実現した.プロットの自動生成と 3DCG 化 ・ インタラクティブ性を付与は別のプログラムとして独立に利用可能なシステム構成となっている.また,実装したシステムに対してその有用性を確認するためにユーザによる評価実験を行った., We have developed a system that automatically generates random plots of detective stories and that system also enables visualizing the plot as 3DCG interactively. In automatic plot generation, some story structures were fixed as a typical pattern and variable data such as tricks and speech were combined to that in order to generate various visualization system are independently utilization. Moreover, experimental evaluation by users were performed on the system in order to examine effectiveness.}, title = {推理小説プロットを自動生成し映像化する統合的インタラクティブシステムの開発と評価}, year = {2018} }