WEKO3
アイテム
参照の空間局所性を最大化するボリューム・レンダリング・アルゴリズム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/18539
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/18539029e7581-3e19-4a70-a424-ab429fc4891e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Trans(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2003-08-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 参照の空間局所性を最大化するボリューム・レンダリング・アルゴリズム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Volume Rendering Algorithm for Maximum Spatial Locality of Reference | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | キャッシュの効率的利用 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto University | ||||||||
著者名 |
額田, 匡則
小西, 将人
五島, 正裕
中島, 康彦
富田, 眞治
× 額田, 匡則 小西, 将人 五島, 正裕 中島, 康彦 富田, 眞治
|
|||||||
著者名(英) |
Masanori, Nukata
Masahito, Konishi
Masahiro, Goshima
Yasuhiko, Nakashima
Shinji, Tomita
× Masanori, Nukata Masahito, Konishi Masahiro, Goshima Yasuhiko, Nakashima Shinji, Tomita
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 従来主に用いられてきたピクセル順のレイ・キャスティング法では,視点の位置によってキャッシュ・ヒット率が著しく低下する.本稿で提案する手法では,ボリューム空間を複数の直方体,キューボイドに分割し,キューボイド順に処理を行うことによって,ボリュームへのアクセス・パタンを制御し,視点の位置によらず,キャッシュ・ヒット率を最大化することができる.プログラムを実装し,評価した.従来方式では,最悪の場合,最良の場合の6倍もの時間がかかる.提案方式では,視点の位置によらず,従来方式の最良の場合の1.15倍の時間で描画できることが分かった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The pixel-order ray-casting algorithm suffers from low cache hit ratio depending on the position of the viewpoint. In this paper we propose a cuboid-order algorithm, which divides the volume space into cuboids and controls the access pattern to the volume data by rendering each cuboid. The algorithm achieves the maximum cache hit ratio independent of the viewpoint position. The evaluation result shows that the worst case of the pixel-order algorithm takes six times as long as the best case, while our algorithm 1.15 times as the best case of the pixel-order algorithm independent of the viewpoint position. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11833852 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌コンピューティングシステム(ACS) 巻 44, 号 SIG11(ACS3), p. 137-146, 発行日 2003-08-15 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7829 | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |