ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(トランザクション)
  2. コンピューティングシステム(ACS)
  3. Vol.44
  4. No.SIG11(ACS3)

参照の空間局所性を最大化するボリューム・レンダリング・アルゴリズム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/18539
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/18539
029e7581-3e19-4a70-a424-ab429fc4891e
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-TACS4411014.pdf IPSJ-TACS4411014.pdf (256.5 kB)
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Trans(1)
公開日 2003-08-15
タイトル
タイトル 参照の空間局所性を最大化するボリューム・レンダリング・アルゴリズム
タイトル
言語 en
タイトル A Volume Rendering Algorithm for Maximum Spatial Locality of Reference
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャッシュの効率的利用
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
京都大学
著者所属
京都大学
著者所属
京都大学
著者所属
京都大学
著者所属
京都大学
著者所属(英)
en
Kyoto University
著者所属(英)
en
Kyoto University
著者所属(英)
en
Kyoto University
著者所属(英)
en
Kyoto University
著者所属(英)
en
Kyoto University
著者名 額田, 匡則 小西, 将人 五島, 正裕 中島, 康彦 富田, 眞治

× 額田, 匡則 小西, 将人 五島, 正裕 中島, 康彦 富田, 眞治

額田, 匡則
小西, 将人
五島, 正裕
中島, 康彦
富田, 眞治

Search repository
著者名(英) Masanori, Nukata Masahito, Konishi Masahiro, Goshima Yasuhiko, Nakashima Shinji, Tomita

× Masanori, Nukata Masahito, Konishi Masahiro, Goshima Yasuhiko, Nakashima Shinji, Tomita

en Masanori, Nukata
Masahito, Konishi
Masahiro, Goshima
Yasuhiko, Nakashima
Shinji, Tomita

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 従来主に用いられてきたピクセル順のレイ・キャスティング法では,視点の位置によってキャッシュ・ヒット率が著しく低下する.本稿で提案する手法では,ボリューム空間を複数の直方体,キューボイドに分割し,キューボイド順に処理を行うことによって,ボリュームへのアクセス・パタンを制御し,視点の位置によらず,キャッシュ・ヒット率を最大化することができる.プログラムを実装し,評価した.従来方式では,最悪の場合,最良の場合の6倍もの時間がかかる.提案方式では,視点の位置によらず,従来方式の最良の場合の1.15倍の時間で描画できることが分かった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The pixel-order ray-casting algorithm suffers from low cache hit ratio depending on the position of the viewpoint. In this paper we propose a cuboid-order algorithm, which divides the volume space into cuboids and controls the access pattern to the volume data by rendering each cuboid. The algorithm achieves the maximum cache hit ratio independent of the viewpoint position. The evaluation result shows that the worst case of the pixel-order algorithm takes six times as long as the best case, while our algorithm 1.15 times as the best case of the pixel-order algorithm independent of the viewpoint position.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11833852
書誌情報 情報処理学会論文誌コンピューティングシステム(ACS)

巻 44, 号 SIG11(ACS3), p. 137-146, 発行日 2003-08-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7829
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 22:41:42.162474
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3