@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00184815, author = {高橋, 暁子 and 金西, 計英 and 根本, 淳子 and 竹岡, 篤永 and Akiko, Takahashi and Kazuhide, Kanenishi and Junko, Nemoto and Atsue, Takeoka}, issue = {11}, month = {Dec}, note = {大学連携による e ラーニングの質保証ガイドラインに基づいて作成された確認シート (オンライン授業設計ガイドライン準拠確認シート) を用いて,e ラーニングコースの評価を行った.形成的評価においては,A 大学の 1 コースを対象に,担当教員とインストラクショナルデザイナーの評価を照合した結果,全 17 項目中,不一致だったのは 1 項目のみであった.その後,A 大学のすべての開発コースの評価を行い,おおむね達成していることを確認した., In this paper, we evaluated e-learning courses using check sheet based on e-Learning quality assurance guideline in interuniversity cooperation. In formative evaluation, we compared the evaluation of a teacher and an instructional designer for one course of A university. As a result, only one item was mismatched among all 17 items. Then we evaluated all development courses of A university and confirmed that they almost achieved the item.}, title = {大学連携におけるオンライン授業設計ガイドライン準拠確認シートを用いたコース評価;一大学を例に}, year = {2017} }