ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2017
  4. 2017-CLE-23

大学連携におけるオンライン授業設計ガイドライン準拠確認シートを用いたコース評価;一大学を例に

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/184815
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/184815
b8197153-f3aa-4995-83f8-5e3afab392f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE17023011.pdf IPSJ-CLE17023011.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2017-12-01
タイトル
タイトル 大学連携におけるオンライン授業設計ガイドライン準拠確認シートを用いたコース評価;一大学を例に
タイトル
言語 en
タイトル Evaluation of the Check Sheet based on e-Learning Quality Assurance Guideline in Interuniversity Cooperation; A Case of One University
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 CLEセッション(2)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
徳島大学
著者所属
徳島大学
著者所属
愛媛大学
著者所属
明石工業高等専門学校
著者所属(英)
en
Tokushima University
著者所属(英)
en
Tokushima University
著者所属(英)
en
Ehime University
著者所属(英)
en
National Institute of Technology, Akashi College
著者名 高橋, 暁子

× 高橋, 暁子

高橋, 暁子

Search repository
金西, 計英

× 金西, 計英

金西, 計英

Search repository
根本, 淳子

× 根本, 淳子

根本, 淳子

Search repository
竹岡, 篤永

× 竹岡, 篤永

竹岡, 篤永

Search repository
著者名(英) Akiko, Takahashi

× Akiko, Takahashi

en Akiko, Takahashi

Search repository
Kazuhide, Kanenishi

× Kazuhide, Kanenishi

en Kazuhide, Kanenishi

Search repository
Junko, Nemoto

× Junko, Nemoto

en Junko, Nemoto

Search repository
Atsue, Takeoka

× Atsue, Takeoka

en Atsue, Takeoka

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 大学連携による e ラーニングの質保証ガイドラインに基づいて作成された確認シート (オンライン授業設計ガイドライン準拠確認シート) を用いて,e ラーニングコースの評価を行った.形成的評価においては,A 大学の 1 コースを対象に,担当教員とインストラクショナルデザイナーの評価を照合した結果,全 17 項目中,不一致だったのは 1 項目のみであった.その後,A 大学のすべての開発コースの評価を行い,おおむね達成していることを確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we evaluated e-learning courses using check sheet based on e-Learning quality assurance guideline in interuniversity cooperation. In formative evaluation, we compared the evaluation of a teacher and an instructional designer for one course of A university. As a result, only one item was mismatched among all 17 items. Then we evaluated all development courses of A university and confirmed that they almost achieved the item.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12496725
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2017-CLE-23, 号 11, p. 1-4, 発行日 2017-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8620
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 03:10:27.430081
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3