Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-12-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学連携におけるオンライン授業設計ガイドライン準拠確認シートを用いたコース評価;一大学を例に |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Evaluation of the Check Sheet based on e-Learning Quality Assurance Guideline in Interuniversity Cooperation; A Case of One University |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
CLEセッション(2) |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
徳島大学 |
著者所属 |
|
|
|
徳島大学 |
著者所属 |
|
|
|
愛媛大学 |
著者所属 |
|
|
|
明石工業高等専門学校 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokushima University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokushima University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Ehime University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Akashi College |
著者名 |
高橋, 暁子
金西, 計英
根本, 淳子
竹岡, 篤永
|
著者名(英) |
Akiko, Takahashi
Kazuhide, Kanenishi
Junko, Nemoto
Atsue, Takeoka
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
大学連携による e ラーニングの質保証ガイドラインに基づいて作成された確認シート (オンライン授業設計ガイドライン準拠確認シート) を用いて,e ラーニングコースの評価を行った.形成的評価においては,A 大学の 1 コースを対象に,担当教員とインストラクショナルデザイナーの評価を照合した結果,全 17 項目中,不一致だったのは 1 項目のみであった.その後,A 大学のすべての開発コースの評価を行い,おおむね達成していることを確認した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In this paper, we evaluated e-learning courses using check sheet based on e-Learning quality assurance guideline in interuniversity cooperation. In formative evaluation, we compared the evaluation of a teacher and an instructional designer for one course of A university. As a result, only one item was mismatched among all 17 items. Then we evaluated all development courses of A university and confirmed that they almost achieved the item. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2017-CLE-23,
号 11,
p. 1-4,
発行日 2017-12-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |