@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00018473, author = {飯山, 真一 and 冨山, 宏之 and 高田, 広章 and 城戸, 正利 and 細谷, 伊知郎 and Shinichi, Iiyama and Hiroyuki, Tomiyama and Hiroaki, Takada and Masatoshi, Kido and Ichiro, Hosotani}, issue = {SIG11(ACS7)}, journal = {情報処理学会論文誌コンピューティングシステム(ACS)}, month = {Oct}, note = {現在,自動車の制御系ネットワークでは,CAN(Controller Area Network)が事実上の標準となっており,CANメッセージの最大遅れ時間を求める手法が提案されている.しかしながら,従来の手法では,メッセージの送信要求時刻がオフセットを持つ状況を取り扱うことができない.より広範な実システムに対応するため,本論文では,グループ分けされたメッセージの送信要求時刻がオフセットを持つメッセージモデルに対する解析手法を提案する.また,実際の車両への適用が検討されているメッセージセットに対して提案手法を適用し,提案手法の有効性を確認した., CAN (Controller Area Network) is a de-facto standard of automotive networks for control. Some methods to evaluate the worst-case response time of CAN messages have been proposed. However, these conventional methods cannot evaluate response times of messages with offsets. This paper proposes a method to decide the worst-case response times of grouped CAN messages with offsets. We also apply our method to a message set currently considered using for a control network of an actual automotive, and confirm the method to be effective.}, pages = {455--464}, title = {オフセット付きCANメッセージの最大遅れ時間解析}, volume = {45}, year = {2004} }