@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00018463, author = {丸山, 悠樹 and 中田, 智史 and 高山, 征大 and 篠本, 雄基 and 五島, 正裕 and 森, 眞一郎 and 中島, 康彦 and 富田, 眞治 and Yuki, Maruyama and Satoshi, Nakata and Motohiro, Takayama and Yuki, Shinomoto and Masahiro, Goshima and Shinichirou, Mori and Yasuhiko, Nakashima and Shinji, Tomita}, issue = {SIG11(ACS7)}, journal = {情報処理学会論文誌コンピューティングシステム(ACS)}, month = {Oct}, note = {本稿では汎用グラフィクスハードウェアを用いて,並列ボリュームレンダリングを行うシステムの実装について報告する.実装したシステムでは大規模かつ高速な描画を行うために,適応的サンプリングによるデータの圧縮と,中間画像の圧縮による通信時間の削減を行った.この結果,512×512×1024のボリュームデータに対し,ほぼ実時間でのレンダリングが可能となった., In this paper, we report the implementation of parallel volume rendering systems using commodity graphics hardware. In order to render large volume data with high frame rate, we have also implemented two kinds of data compression schemes: volume data compresson based on adaptive sampling technique and intermediate-image compression to reduce communication time. Consequently, we could realize real time rendering of 512×512×1024 volume data using four commodity graphics hardwares.}, pages = {332--345}, title = {汎用グラフィクスカードを用いた並列ボリュームレンダリングシステム}, volume = {45}, year = {2004} }