@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00183537,
 author = {河野, 航大 and 伊藤, 弘樹 and 加藤, 敬太 and 川瀬, 廣明 and 佐藤, 俊樹 and KODAI, KAWANO and HIROKI, ITO and KEITA, KATO and HIROAKI, KAWASE and TOSIKI, SATO},
 book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2017論文集},
 month = {Sep},
 note = {本研究では、ガンシューティングゲームのゲーム体験を向上させることを目的とし、その手法として実世界指向のアプローチによる拡張技術を提案する。本研究では銃型入力デバイスに搭載された高速度赤外線カメラと、複数の赤外線光源を用いた高速度無線同期通信による着弾判定システムを開発し、従来のような画面に対する高速かつ正確な照準位置検出も可能にしつつ、実世界上の物や人に対する照準および識別も可能にした。, We propose a technology which expands playing experiences of gun-shooting video game. We developed vision-based impactdetection system with a high-speed camera mounted on the gun-shaped controller device and two different types of wirelesssynchronous infrared markers attached to the target. Our system can detect accurate impact position of the screen and detect/identifyreal world off-screen real world target. We also developed a demonstration game application that enables the user to shoot realworld balloon in front of the screen.},
 pages = {396--397},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {無線画像処理システムにより実世界拡張されたガンシューティングゲーム},
 volume = {2017},
 year = {2017}
}