@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00183533,
 author = {飯塚, 将太 and 竹之内, 栄人 and 加藤, 佳大 and Gu, Wenchao and 杉本, 錬 and 永野, 光 and 昆陽, 雅司 and 田所, 諭 and Shota, Iizuka and Hideto, Takenouchi and Yoshihiro, Kato and Gu, Wenchao and Ren, Sugimoto and Hikaru, Nagano and Masashi, Konyo and Satoshi, Tadokoro},
 book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2017論文集},
 month = {Sep},
 note = {我々は,全身動作と触覚フィードバックを組み合わせたエンタテイメントゲームを開発した.本ゲームでは,プレイヤが壁に開いたヒト型の穴と同じポーズをとることで,あらゆる方向から迫り来る壁を通り抜けていく.カラダの姿勢・バランスといった全身動作に加え,壁との衝突感・迫りくる壁の風圧といった触覚フィードバックを取り入れることで,全身を使ったインタラクションを実現している.また,減衰正弦波を触覚フィードバックスーツで提示することで衝突感を再現しており,適当な振幅・減衰率・周波数を定めることでリアリティを向上させた., We developed the entertainment game that combines whole-body motion and haptic feedback.In this game, a wall with a hole approaches the player from three directions, and the player make the corre-sponding posture in order to go through the wall. We realized the whole-body interaction by adopting notonly the whole-body motion such as body posture and balance, but also haptic feedback such as the collisionswith the wall and the wind pressure of the approaching wall.},
 pages = {385--387},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {通り抜けうぉ〜る ー全身動作と触覚フィードバックを組み合わせたエンタテイメントゲームー},
 volume = {2017},
 year = {2017}
}