@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00182481, author = {赤澤, 紀子 and 石井, 海渡 and 中山, 泰一 and Noriko, Akazawa and Kaito, Ishii and Yasuichi, Nakayama}, issue = {7}, month = {Jul}, note = {我々は,コンピュータサイエンスに対応した応用的な学生実験にて,情報系の学生を対象に,初めてプログラミングを学ぶ生徒が,楽しい,面白いと思えるプログラミングの教材作成を題材とした演習を実施した.本稿では,この演習の授業設計について報告する.また,履修学生の成果物およびアンケートから,この実験を通して,プログラミング教育について学生の習得したことや意識について考察する., We carried out a course for computer science students that has the subject making of the programming practice expressed fun and interest to the student who learns the programming for the first time in the advanced experimentation of the computer science. This paper reports the class design in this course, and study about attitude and what a student learns about programming education in this experimentation from the outcome and survey of students.}, title = {情報系学生によるプログラミング教材作成の試み}, year = {2017} }