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アイテム
部分空間の境界面と関節物体との交差判定による高速形状復元手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/18106
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/181067da5e8cd-b689-4a31-8548-cd2ff429600b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Trans(1) | |||||||
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公開日 | 2002-12-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 部分空間の境界面と関節物体との交差判定による高速形状復元手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | High Speed Shape Reconstruction Method by Testing Overlaps between Object and Measuring Partial Spaces' Boundary Planes | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 推薦論文 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者所属 | ||||||||
松下電器産業株式会社マルチメディア開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
松下電器産業株式会社マルチメディア開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
松下電器産業株式会社マルチメディア開発センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Multimedia Development Center, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Multimedia Development Center, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Multimedia Development Center, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. | ||||||||
著者名 |
濱崎省吾
吉田, 裕之
重永, 信一
× 濱崎省吾 吉田, 裕之 重永, 信一
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著者名(英) |
Shogo, Hamasaki
Hiroyuki, Yoshida
Shinichi, Shigenaga
× Shogo, Hamasaki Hiroyuki, Yoshida Shinichi, Shigenaga
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 複数視点のシルエット画像から3 次元空間を復元する視体積交差法の本来の復元精度を保証し,実時間処理可能な高速なアルゴリズムについて提案する.従来から,計測空間を部分空間に分割し,物体と部分空間との高速な重なり判定により復元する方法があったが,処理の高速化のために,重なり判定の正確さを犠牲にしており,本来の視体積交差法の復元精度は保証されていない.本手法では,計測物体(人物)の大きさと形状に関する情報を使って,物体と部分空間との正確な重なり判定を行い,従来処理より高速でかつ視体積交差法本来の復元精度を保証できる方式とした.具体的には,計測物体を既知サイズの部品で構成された関節物体と想定し,関節物体がとりうる形状の最小サイズより定めた最初の部分空間から,漸次的に細かく分割してゆき,各部分空間の壁面(境界面)上を,関節物体の最小部品サイズから定まる間隔で,所望の空間分解能のボクセルと物体との交差を走査することで,物体と重ならない部分空間を正確に排除し,高速に復元する.実際に,ポリゴン表現の人物動作を,リアルタイムに,仮想世界に取り込み表示するシステム(PC2 台とカメラ4 台)を試作し,2 400 [mm ]立方の部屋で,25 [mm ]空間分解能で復元する場合,15.9 [frame/sec ]の性能を確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper presents a high speed algorism of view volume intersection method for 3D voxelbased reconstruction from multi-viewpoint silhouette images.In a known method,space of interest is divided into partial spaces,and 3D volume of measured object is reconstructed by efficiently testing overlaps between the object and the partial spaces with the loss of testing accuracy.In our method,testing overlaps is performed exactly and at high speed,in terms of size and shape information about measured object.Suppose that measured object consists of known sized jointed parts,space of interest is gradually divided into partial spaces of which size are initially determined by the minimum size of object shapes,and partial spaces without a overlap on the object are eliminated exactly and at high speed by scanning intersection of the object and given spatial resolution voxels on partial spaces ’boundary planes at intervals determined by the minimum size of constituent parts.In the prototyped system with 2 PCs and 4 cameras,which takes body motion expressed by polygons in a virtual world in real time,we con firmed reconstruction performance of 15.9 [frame/sec ]in the case of 25 [mm ] spatial resolution at 2,400 [mm ]cubic room. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11560603 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 43, 号 SIG11(CVIM5), p. 139-148, 発行日 2002-12-15 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7810 | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |